نیوز سیتی!
25 آذر 1402 - 13:18

چگونه می توان به چابهار سفر کرد؟

حتی اگر بارها برای تماشای دریای خزر به شمال کشور سفر کرده باشید، باز هم قدم زدن در سواحل دریای جنوب، صفای دیگری دارد.

دریای عمان به بکر بودن سواحل خود معروف است و بندری همچون چابهار، زیباترین مناظر این ناحیه را به چشمان شما هدیه خواهد کرد. اگر قصد تجربه سفری بی‌نظیر و هیجان‌انگیز را دارید، پیشنهاد می‌کنیم یک بار سفر به چابهار را امتحان کنید. در این مقاله قصد داریم به جزییات سفر به چابهار پرداخته و شما را با بهترین هتل های چابهار آشنا کنیم.

دیدنی‌هایی که شما را به چابهار می‌کشانند

برخلاف آنچه که اغلب افراد در ذهن دارند، چابهار پر از جاذبه‌های دیدنی و مناظر بی‌نظیر است. جنوبی بودن چابهار این تصور را در ذهن ایجاد می‌کند که برهوتی بی‌آب‌وعلف است که هیچ جاذبه‌ای برای بازدید ندارد؛ اما خلاف این ادعا را در ادامه مطلب به شما اثبات خواهیم کرد:

ساحل صخره‌ای

سیستان و بلوچستان یک استان چهار فصل است که آب‌وهوای آن در فصول مختلف تغییر می‌کند. همین مسئله تنوع اقلیمی جالبی را ایجاد کرده است؛ بااین‌حال بندر چابهار به‌عنوان شهر همیشه بهار شناخته می‌شود. هوای خنک و بهاری این بندر در فصل تابستان نیز احوال شما را خوب می‌کند. ساحل صخره‌ای که با نام ساحل «دریا بزرگ» نیز شناخته می‌شود، یکی از زیباترین سواحل ایران است. صخره‌های بلندی که خود را به‌دست موج‌های بزرگ سپرده‌اند، با پس‌زمینه‌ای از غروب آفتاب، چشمان شما را نوازش خواهند کرد.

تالاب لیپار

اگر در یکی از هتل های چابهار اقامت داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی به روستای لیپار رفته و از تالاب زیبای آن دیدن کنید. تالاب لیپار یکی از شورترین آب‌های دنیا را داشته و بیش از هر چیز، به‌خاطر رنگ صورتی خود شناخته می‌شود. جالب است بدانید که در آب این تالاب، تنها نوعی جلبک قرمز رنگ قادر به ادامه حیات است. البته این اتفاق در برخی از دریاچه‌های شور دیگر نیز می‌افتد و به همین خاطر است که رنگ صورتی به خود می‌گیرند. تالاب لیپار، از احتباس آب اقیانوس ما بین دو کوه ایجاد شده است.

جنگل حرا

جنگل‌های حرا تنها مخصوص به چابهار نیستند و در طول سواحل خلیج فارس و دریای عمان، به‌صورت پراکنده دیده می‌شوند. این جنگل‌ها در حقیقت درختچه‌های مانگرو هستند که در آب‌های شور رشد می‌کنند. این درختچه‌ها آب شور را تصفیه کرده و املاح موردنیاز خود را از آن‌ها استخراج می‌کنند. از سوی دیگر، ریشه‌های آن‌ها بسته به موقعیت جزر و مد ممکن است داخل آب یا خارج از آن باشند. این جنگل‌ها اکوسیستم خاصی را به‌وجود آورده‌اند که زیستگاه ارزشمندی برای گونه‌های مختلف به ‌حساب می‌آیند.

کوه‌های مریخی

زمانی که برای بازدید از تالاب لیپار اقدام کنید، خواهید دید که در اطراف این تالاب، کوه‌های مینیاتوری جالبی وجود دارند که منظره خاصی را ایجاد کرده‌اند. این کوه‌ها در حقیقت همان کوه‌های مریخی هستند. شباهت این کوه‌ها با پستی و بلندی‌های سطح مریخ سبب شده است تا این جاذبه را با نام کوه‌های مریخی بشناسیم. جالب‌تر این‌که همه‌ساله همایش «مریخ‌نوردی» در این ناحیه برگزار می‌شود. ازجمله تفریحات رایج در کوه‌های مریخی، پیاده‌روی و عکاسی است.

بهترین هتل های چابهار برای اقامت

با معرفی چند جاذبه دیدنی از چابهار، به شما ثابت کردیم که این بندر از آنچه که فکر می‌کنید جذاب‌تر است. البته این تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های چابهار است که به شما معرفی شد. این بندر به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران، نقش بسیار مهمی در اقتصاد دارد و صنعت کشتیرانی در آن کاملاً پیشرفته است. در چند سال اخیر، با پرداختن به صنعت توریسم، پیشرفت‌هایی در این حوزه نیز حاصل شده است. برای آن دسته از افرادی که قصد دارند به چابهار سفر کنند، چند نمونه از هتل های این شهر را معرفی کرده‌ایم:

هتل سدس

هتل سدس یک هتل فوق لوکس در چابهار است که ۱۰۲ هزار مترمربع زیربنا دارد. این هتل پنج ستاره در ۲۳ طبقه ساخته شده است و یکی از بهترین‌های منطقه است. هتل سدس دارای دو ساختمان مجزا است که هریک از آن‌ها به موارد مختلفی اختصاص داده شده‌اند. به‌عنوان مثال برج B یک مجتمع تجاری است که پارکینگ و انبار نیز در آن واقع شده است. همچنین فودکورت و رستوران هم در این ساختمان قرار گرفته و بهترین غذاهای ایرانی و بین‌المللی را سرو می‌کند. رویایی‌ترین اقامت در سیستان و بلوچستان را در هتل سدس تجربه خواهید کرد.

هتل لیپار

از دیگر هتل های پنج ستاره چابهار، می‌توان به هتل لیپار اشاره کرد. این هتل منظره‌ای بی‌نظیر رو به دریای عمان دارد و یک هتل ساحلی محسوب می‌شود. هتل لیپار در سال ۱۳۸۶ ساخته شد؛ اما در سال ۱۳۹۴ مورد بازسازی قرار گرفت تا با وضعیت بهتری پذیرای مهمانان باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای اقامت در این هتل، حتماً فضای داخلی آن را بررسی کنید. ممکن است دیزاین بیرونی ساختمان چندان لوکس نباشد؛ اما فضای داخلی آن بسیار زیبا و شیک است. هتل لیپار ۱۰۸ اتاق برای اقامت مسافران دارد و هر اتاق با بهترین امکانات رفاهی تجهیز شده است.

هتل فردوس

آن دسته از افرادی که به‌دنبال هتلی چهار ستاره در چابهار هستند، می‌توانند در هتل فردوس اقامت داشته باشند. این هتل مجلل، بهترین امکانات رفاهی را به شما عزیزان ارائه می‌کند و یکی از بهترین هتل های منطقه است. ازجمله ویژگی‌های مهم این هتل، می‌توان نزدیکی به مراکز مهم شهر را نام برد. با اقامت در هتل فردوس، به‌راحتی به کوه‌های گل‌افشان، قلعه پرتغالی‌ها، بازار منطقه آزاد و … دسترسی خواهید داشت.

رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما از وب‌سایت فلای تودی

وب‌سایت «فلای تودی» چندین سال است که امکان خرید آنلاین بلیط هواپیما را برای مراجعان خود فراهم کرده است. برای سفر به چابهار کافی است وارد وب‌سایت شده و از قسمت خرید بلیط، مبدأ و مقصد مدنظر خود را انتخاب کنید. سپس فهرستی از بلیط‌ها از شرکت‌های هواپیمایی مختلف به شما نمایش داده خواهند شد. برای رزرو هتل هم نیاز نیست نگران چیزی باشید؛ امکان رزرو هتل های چابهار از وب‌سایت فلای تودی وجود دارد. بدون شک هیچ مرجعی چنین امکانات کامل و جامعی را به مسافران ارائه نخواهد داد. کافی است یک بار مقدمات سفر خود را به فلای تودی بسپارید تا به همراه همیشگی شما تبدیل شود.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1606306

مهمترین اخبار ایران و جهان: