نیوز سیتی!
24 آذر 1402 - 21:18

۱۵۰هکتار از مراتع شهرستان سردشت غنی‌سازی شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سردشت گفت: ۱۵۰ هکتار از پنج مرتع این شهرستان با عملیات کپه‌کاری و بذرپاشی غنی‌سازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رحمت ابراهیمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت اظهار داشت: ۱۵۰ هکتار از پنج مرتع این شهرستان با عملیات کپه‌کاری و بذرپاشی غنی‌سازی شد.

وی افزود: این عملیات در قالب طرح‌های آبخیزداری و با هدف غنی‌سازی مراتع و توسعه و بهبود وضعیت مراتع حفظ و افزایش پوشش گیاهی و پیشگیری وقوع سیل انجام شده است.

 ابراهیمی تصریح کرد: بذر مورد نیاز این عملیات از طرف اداره کل منابع طبیعی تامین و با کمک اهالی روستاهای اطراف مراتع، اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت اظهار کرد: این عملیات با استفاده از ۲ گونه گیاهی اسپرس و ماشک به عنوان گونه سازگار کشت می‌شود و برای موفقیت اجرای این طرح، مناطق کپه کاری شده تا زمان استقرار نهال قرق خواهد شد، بنابراین دامداران تا اطلاع ثانوی از ورود دام به این مناطق خودداری کنند.

وی ادامه داد: ممانعت از هدر روی آب، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و استفاده بهینه از نزولات آسمانی از سایر اهداف کپه کاری و بذرپاشی مراتع است.

وی تاکید کرد: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشی‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی تعیین شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1605850

مهمترین اخبار ایران و جهان: