نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 20:30

محسن رضایی: ورزش باید در ابعاد قهرمانی و اخلاق نماد ایران باشد

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه استان مازندران یک گوهر ناشناخته است، گفت: ورزش باید نماد ایران به تمام معنا باشد؛ هم بعد قهرمانی هم بعد اخلاق و برتری و اقتدارش را همه جا نشان بدهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مراسم هم‌اندیشی و تجلیل از ورزشکاران ادوار مختلف و پیشکسوتان در شهرستان جویبار با حضور محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار مسلمی فرماندار سپاه کربلا، آیت‌الله معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری، رستمعلی فرماندار جویبار، علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران و جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان جویباری در خانه کشتی جویبار برگزار شد.

علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در این مراسم اظهار کرد: ما در مازندران هزار و ۲۵۰ شهید ورزشکار داریم و بیش از یک پنجم شهدای ورزشکار کشور برای مازندران است.

رجبی با اشاره به محکوم کردن رژیم صهیونسیتی توسط ورزشکاران مازندرانی، عنوان کرد: ۲۲ ورزشکار ما در مقابل رژیم اشغالگر اسرائیل مبارزه نکردند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران تاکید کرد: اینجا جویبار مهد شهدا است، شهدای ورزشکار شاخص ایران در این شهرستان حضور دارند.

 

رجبی با بیان اینکه نیازمند کمک و حمایت شما در بحث زیرساخت‌های ورزشی مازندران هستیم، افزود: ما ۴۳ سالن نیمه کاره داریم که تقریبا با ۹۱ میلیارد اعتبار تکمیل خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران خواستار توجه ویژه جهت تکمیل سالن ۵ هزار نفره این شهرستان شد و بیان کرد: تکمیل سالن ۵ هزار نفره جویبار به افزایش استعدادها و قهرمانان و معرفی آنها به ورزش کشور کمک شایانی خواهد کرد که نیازمند حمایت‌های ویژه هستیم.

محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم، ضمن تقدیر از همه مدال آوران و افتخار آفرینان کشور در ورزش، گفت: کشتی‌گیر ما وقتی مدال جهانی و بین‌المللی می‌آورد، یک دنیایی از زحمات، هم خودش و هم مربیانش می‌کشند تا او را به قله بالا برسانند تا پرچم جمهوری اسلامی را به احتزار در بیاورند؛ این یک چیزی شبیه جنگ است.

رضایی افزود: فرزندان این ملت در جنگ توانستند پشت دشمن را به خاک بمالند، همان اندازه که آن دوران سختی داشت، ورزشکار هم با تحمل سختی و با فداکاری و از خودگذشتگی به اینجا رسیده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای ورزش جویبار بیان کرد: شهرستان جویبار برای مدت‌های طولانی استعدادش را در رشته‌های مختلف ورزشی فریاد می‌زند که می‌خواهد این قهرمانان و این استعدادها را تقدیم کشور کند.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از پیگیری‌هایش برای به بهره‌برداری رساندن هرچه زودتر سالن ۵ هزار نفره جویبار گفت و افزود: این حرف درستی است و باید توجه ویژه به زیرساخت ورزش جویبار داشت.

رضایی ادامه داد: حتما پیگیر ساخت سالن ۵ هزار نفره جویبار خواهم شد و این موضوع را با رئیس جمهور مطرح خواهم کرد تا هرچه زودتر این سالن به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه من یک سرباز برای کشور هستم، افزود: به نظر من استان مازندران یک گوهر ناشناخته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ورزش باید نماد ایران به تمام معنا باشد؛ هم بعد قهرمانی هم بعد اخلاق و برتری و اقتدارش را همه جا نشان بدهد.

رضایی افزود: باید آن روحیات و‌ توکل‌های بزرگ ورزشکاران مثل یاعلی‌ها و یا زهراها و... رعشه در تن دشمن بیاندازد؛ در دوران جنگ هم الله اکبرهای ایرانی‌ها در بحث روحی روانی روی دشمن اثر می‌گذاشت.

وی با بیان اینکه در خصوص کشتی یک غفلت تاریخی صورت گرفته است، گفت: کشتی از ایران زمان بعد اسلام به‌عنوان ورزش اول ایران بوده است؛ پهلوانان ما همیشه معروف و مطرح بوده و مردم به آنها اعتماد داشته‌اند و باید نگاه ویژه به کشتی داشت تا جایگاه کشتی به جایگاه اصلی خودش برگردد.

در پایان این مراسم، از قهرمانان و نام آوران و پیشکسوتان کشتی جویبار تجلیل به‌عمل آمد.

به گزارش فارس، پیش از آغاز این مراسم، محسن رضایی به همراه رستمعلی فرماندار جویبار، علی رجبی مدیرکل ورزش از سالن ۵ هزار نفره جویبار بازدید کردند.

پایان پیام /۸۶۰۵۹/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582550

مهمترین اخبار ایران و جهان: