نیوز سیتی!
27 آبان 1402 - 22:53

حضور سرزده بازرسان برای بررسی وضعیت نان در آستانه‌اشرفیه

معاون اقتصادی استاندار، مدیران کل تعزیرات و صمت گیلان به همراه کارشناسان بخش آرد و نان و تعزیرات بعد از دستور استاندار گیلان مبنی بر رسیدگی فوری به وضعیت نان در آستانه اشرفیه از واحدهای نانوایی در این شهرستان بازرسی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، پنجشنبه هفته گذشته بود که استاندار گیلان در بازدید سرزده از شهرستان آستانه‌اشرفیه، مشکلات صنوف در این شهرستان را به طور میدانی مورد بازرسی قرار داد و سپس با حضور در نماز جماعت مسجد جامع این شهر پای درد و دل مردم نشست. 

مهمترین دغدغه‌ای که توسط مردم و در حضور نماینده عالی دولت در گیلان مطرح شد، مسئله کمبود نان در این شهرستان بود، بعد از بیان مشکلات شهر آستانه‌اشرفیه در حوزه آرد و نان، اسدالله عباسی استاندار گیلان بلافاصله به مدیران کل و فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه دستور پیگیری دلایل این مشکل داد و جلسه‌ای با حضور مدیران کل مربوطه در روز جمعه در فرمانداری این شهر انجام شد. 

استاندار گیلان در آن جلسه، فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه را مکلف کرد در مدت زمان یک هفته علت مشکل آرد و نان در این شهر گردشگرپذیر را بررسی و در نماز جمعه هفته آتی به مردم گزارش دهد. 

در این راستا امروز معاون اقتصادی استاندار، مدیران کل تعزیرات و صمت گیلان به همراه کارشناسان بخش آرد و نان و تعزیرات در شهرستان آستانه‌اشرفیه حضور یافتند که بیش از ۱۰ واحد نانوایی بازرسی میدانی انجام شد. 

هم چنین بازرسان اداره صمت شهرستان آستانه اشرفیه با بهره‌گیری از بازرسان اداره صمت لاهیجان، لنگرود، سیاهکل و همچنین بازرسان بسیج اصناف از ساعات اولیه صبح امروز شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ اقدام به بازرسی از کلیه واحدهای نانوایی شهرستان کردند که در این راستا تعداد ۱۸ واحد صنفی نانوایی متخلف با عناوین تخلف، کم فروشی، تراکنش غیرواقعی، تعطیلی خودسرانه و موارد بهداشتی شناسایی و به تعزیرات معرفی شدند. 

آنچه در این بازدیدها به وضوح قابل مشاهده بود کم فروشی، عدم کیفیت و نامناسب بودن وضع بهداشتی در پخت و پز بود و به گفته تیمور پورحیدری مدیرکل صمت گیلان، بعد از شورای اداری و سخنان استاندار گیلان مبنی برعدم رضایت‌مندی مردم این شهرستان از نانوایی‌ها، شب گذشته نشستی با فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه برگزار شد.

مدیرکل صمت گیلان می‌گوید طی دستور استاندار و ماموریتی که به مدیران کل داده شد پیش از ظهر امروز از ۱۰ واحد نانوایی شهر آستانه را بازید شد و همانطوری که مردم اظهار گله‌مندی کردند، وضعیت نان به لحاظ کم فروشی و هم از لحاظ کیفیت، مناسب مردم شهرستان مطلوب نبوده است.

طبق گفته‌های پورحیدری از سه شهرستان سیاهکل، لاهیجان و لنگرود برای رصد و پایش نانوایی‌های این شهرستان کمک گرفته شده و همچنین از روسای ادارات صمت این شهرستان‌ها خواسته شد تا بازرسان خود را به آستانه اعزام کنند و به طور یقین همه ۱۹۰ واحد نانوایی این شهرستان بازرسی جدی انجام خواهند شد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1576994

مهمترین اخبار ایران و جهان: