نیوز سیتی!
20 آبان 1402 - 16:44

نفرات برتر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان مرکزی معرفی شدند

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان مرکزی با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

حسین محمودی فر در گفت وگو با خبرنگار فارس در ساوه اظهار کرد: اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان مرکزی با حضور کاظم نظری مدیر کل دفتر هنرهای نمایشی، آرزو حیدری سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه و جمعی از مسولان شهرستان ساوه در محل سالن سلمان ساوجی شهرستان ساوه برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره ۷ گروه نمایشی صحنه ای  و ۶ گروه  نمایشی خیابانی از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ آبان در ساوه با هم به رقابت پرداختند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: پس از داوری در بخش تئاتر صحنه ای از آقایان محمد اصغر خواه،رامین علیزاده و حامد کاظمی به ترتیب بابت همکاری ویژه با نمایش،طراحی نو و طراحی پوستر تقدیر شد.

محمودی بیان کرد: در بخش موسیقی تئاتر صحنه ای نیز آقایان محمود خلیلی و ایمان خیری تجلیل شدند.

وی تصریح کرد: در بخش طراحی لباس از آزاده محسنی و رامین علیزاده تقدیر شد و دیپلم افتخار نیز به سمیه شریفی تعلق گرفت.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: با نظر هیات داوران سی و پنجمین دوره جشنواره تئاتر استانی،استان مرکزی،همچنین در بخش طراحی صحنه، علی علیزاده،محمدجواد شریفی و رامین علیزاده به ترتیب نفرات اول تا سوم این رشته معرفی شدند.

محمودی فر یادآور شد: در بخش بهترین بازیگران زن،گروه بازیگران بانوان نمایش راز گل ژنتیک مقام اول را به خود اختصاص داد،نفیسه مهری و الهه کریمی به صورت مشترک رتبه دوم و خانم ها شقایق احمدی و افسانه رادان به صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند در این رشته مرضیه مقیمی شایسته تقدیر معرفی شد.

وی گفت:با نظر هیات داوران مرتضی علیدادی رتبه اول،رامین علیزاده و حسین جهانگیری به صورت مشترک رتبه دوم و جواد روستایی و علی علیزاده به صورت مشترک رتبه سوم بهترین بازیگر مرد را به خود اختصاص دادند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی یادآور شد: در بخش بهترین کارگردانی،محمد جواد شریفی بخاطر کارگردانی نمایش خاطرات یک دلقک،رامین علیزاده بخاطر کارگردانی نمایش راز گل ژنتیک ورضا کاشیلو و علی علیزاده به صورت مشترک رتبه های اول تا سوم این بخش شدند.

محمودی فر اضافه کرد:محسن ایرجی و افق ایرجی رتبه اول نویسندگی تئاتر صحنه ای را به خود اختصاص دادند،رامین علیزاده با کسب رتبه دوم و شعیب مکتب داری و رسول قاهانی به طور مشترک با کسب رتبه سوم به کارنامه هنری خود ارتقا بخشیدند.

 وی افزود: در پایان بنا بر آرا هیات داوران، نمایش خاطرات یک دلقک و راز گل ژنتیک به عنوان نمایش های برگزیده  برای حضور در جشنواره منطقه ای فجر معرفی و از آنان تقدیر شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به بخش تئاتر خیابانی اظهار داشت:گروه موسیقی نمایش سوگ سیاه متشکل از محمدامین محمدی،مهدی حسن خانی و رضا اسکندری از شهرستان کمیجان مورد تجلیل قرار گرفت.

محمودی فر گفت: رتبه سوم پوستر و بروشور به خانم یلدا سلیمی طراح نمایش سرباز از شهرستان محلات اختصاص یافت این در حالیست که هیات داوران در این بخش انتخاب دیگری نداشت.

وی با بیان اینکه هیات داوران در بخش کریم و طراحی لباس گزینه ای را شایسته رتبه ندانست افزود:رتبه سوم فضاسازی به شایان سلطانی و نگار مددی با نمایش بیف استراگانف از شهرستان اراک تعلق گرفت و هیات داوران در این بخش نیز نمایشی را حائز رتبه های اول و دوم نداشت.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: مرجان کرمی از شهرستان تفرش با بازی در نمایش گوش کن می شنوی،عاطفه مختاری از شهرستان اراک با بازی در نمایش بیف استراگانف و اعظم حسینی از اراک با بازی در نمایش به بغل ساده رتبه های اول تا سوم بهترین بازیگر زن را به خود اختصاص دادند.

محمودی با اشاره به اینکه دیپلم افتخار و تندیس جشنواره در بخش بهترین بازیگری مرد به پدرام خیرابی با بازی در نمایش سرباز تعلق گرفت،تصریح کرد:فریدون رجبی،مرتضی اسماعیلی و مصطفی کریمی نیست به صورت مشترک رتبه های دوم و سوم بهترین بازیگری  مرد را کسب کردند.

وی افزود:در این جشنواره بهترین طرح و ایده از نمایش «آخرین روز سیاه» به آقای اصغر تنهایی از ساوه و امید رجبی از تفرش با نمایش«گوش کن می شنوی» برگزیده لوح سپاس شدند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزیگفت:امید رجبی از تفرش با نمایش«گوس کن می شنوی»،سایان سلطانی و فریدون رجبی از اراک با نمایش«بیف استراگانف»و رضا اسکندری از کمیجان با نمایش«سوگ سیاه» رتبه های اول تا سوم بهترین کارگردانی را به خود اختصاص دادند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1568294

مهمترین اخبار ایران و جهان: