نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 15:33

ارتقای استانداردها در ساخت مسکن منجر به افزایش هزینه برای مردم نشود

استاندار اصفهان گفت: علاوه بر ارتقاء استانداردها و توجه به مباحث ایمنی، رویکرد تسهیل‌گر که منجر به کاهش هزینه‌های مردم در امر ساختمان سازی شود نیز ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در جلسه شورای مسکن استان ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: علاوه بر ارتقای استانداردها و توجه به مباحث ایمنی، رویکرد تسهیل‌گر که منجر به کاهش هزینه‌های مردم در امر ساختمان سازی شود نیز ضروری است.

وی ادامه داد: از این رو انتظار می‌رود سازمان نظام مهندسی به عنوان مغز متفکر امور ساختمان‌سازی تدابیر لازم را در این خصوص داشته باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در مورد شرکت‌های حقوقی نظام مهندسی نیز می‌طلبد زمینه اجرایی شدن و تعدد شرکت‌های حقوقی توسط سازمان نظام مهندسی فراهم شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی سازمان نظام مهندسی ایمن‌سازی ساختمان‌ها، ارتقای استانداردها، جلوگیری از آسیب‌های ناشی از سوانح طبیعی است که بر این امور شک و تردیدی نداریم.

 وی افزود: باتوجه به اینکه دوره خدمت‌رسانی محصول کار نظام مهندسی در کشور ما کوتاه است و عمر ساختمان‌ها با سرعت بیشتری نسبت به سایر کشورها به پایان می‌رسد، انتظار می‌رود سازمان نظام مهندسی به اموری که منجر به افزایش عمر ساختمان‌ها می‌شود نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد.

مرتضوی گفت: مکرراً در جلسات شورای مسکن با موضوع کمبود ناظر در حوزه ساخت مسکن مواجه می‌شویم که می‌طلبد این موضوع نیز در دستور کار سازمان نظام مهندسی ساختمان قرار بگیرد.

گفتنی است در این نشست امور ساخت و ساز مسکن در شهرستان گلپایگان نیز مورد رصد و گفتگو قرار گرفت و تصمیمات لازم برای تسریع در پروژه‌های مسکن این شهرستان اتخاذ شد.

جلسه شورای مسکن با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر اعضا برگزار شد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589594

مهمترین اخبار ایران و جهان: