نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 16:23

سیلاب مشکلی برای شبکه انتقال گاز در شمال کشور به وجود نیاورده است

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز گفت: با وجود وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها طی روزهای گذشته، شبکه انتقال گاز شمال کشور مشکل خاصی ندارد و جریان گاز در این منطقه پایدار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی منطقه ۹، محی الدین مفخمی طی گفت و گویی با اشاره به بارندگی شدید طی روزهای ۱۳ و ۱۴ آبان ماه در شمال کشور، اظهار کرد: تاکنون هیچ حادثه‌ای برای خطوط انتقال گاز و تاسیسات تقویت فشار گاز در استان های شمالی کشور، با جاری شدن سیل رخ نداده است.

وی با بیان اینکه بارندگی گسترده در روزهای گذشته سیل شدید در استان گیلان و غرب مازندران را در پی داشته است، گفت: پایش خطوط انتقال در استان‌های سیل‌زده انجام شده است و با وجود خسارت به برخی از تاسیسات شهری و جاده‌ها، به خطوط لوله انتقال گاز خسارتی وارد نشده است و مشکلی در روند انتقال گاز به استان‌های شمالی وجود ندارد.

مفخمی ضمن قدردانی از تلاش کارکنان منطقه به عملکرد مطلوب این منطقه عملیاتی در ایمن‌سازی خطوط لوله در بستر رودخانه‌ها اشاره کرد و افزود: تعمیرات به موقع تاسیسات تقویت فشار و خطوط انتقال گاز و همچنین اجرای پروژه‌های موثر منطقه، پایداری جریان گاز در استان‌های شمالی را رقم زده است و امید است که با توکل به خدا و تلاش در راستای انتقال ایمن و پایدار گاز، از زمستان امسال نیز با موفقیت عبور کنیم.

به گزارش فارس، منطقه ۹ عملیات انتقال گاز دارای چهار مرکز بهره‌برداری خط لوله در گرگان، ساری، نور و رشت و همچنین ۵ ایستگاه تقویت فشار در قلعه جیق، نکا، نور، رامسر و رشت است و گاز استان‌های شمالی کشور را تامین می‌کند.

پایان پیام/۸۶۰۴۱/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563394

مهمترین اخبار ایران و جهان: