نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 23:54

مجموعه های مدیریت شهری در ایجاد فضای پرشور انتخاباتی مشارکت داشته باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: نقش مجموعه های مدیریت شهری و شوراها در افزایش مشارکت مردم موثر می باشد چراکه فرآیند برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیازمند پشتیبانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباس کاظمی در جلسه عصر امروز شورای اسلامی شهر قزوین که در سالن اجتماعات پارلمان محلی برگزار شد، با اشاره به ابلاغ وزارت کشور و آغاز فرآیند انتخابات از ۱۵ مرداد ماه سال جاری، اظهار کرد: این فرآیند در سنوات گذشته  ۸۹ روزه بود که امسال به ۲۰۷روز رسیده و برخلاف قانون قبلی هیات مرکزی انتخابات به ریاست وزارت کشور و اعضای حقیقی تشکیل شده است.

وی از تشکیل هیات نظارت تبلیغات و ایجاد یک شبکه تلوزیونی، ۸ روز قبل از انتخابات جهت توزیع عادلانه ظرفیت تبلیغات بین نامزدها خبر داد و افزود: ذیل ماده ۵ قانون انتخابات شناسایی و معرفی ظرفیت های تبلیغاتی در مناطق بر عهده سازمان ها و ارگان ها مانند شورا و شهرداری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه راهبردهای ۴ گانه مقام معظم رهبری که شامل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت می باشد، امنیت بر عهده وزارت کشور است که در این بخش تدابیری اتخاذ شده تا نهایت امنیت در انتخابات تامین شود. در بخش رقابت نیز برآورد این است که احزاب مشارکت فعالی داشته باشند و در حوزه حفظ سلامت انتخابات نیز تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است.

این مسوول، موضوع پایین آوردن میزان مشارکت مردم را از اهداف اصلی معاندین و ضدانقلاب برشمرد و تصریح کرد: این جماعت ابتدا اصل انتخابات را هدف قرار دادند اما زمانی که نتوانستند به خواسته خود برسند به تمرکز روی جنبه های مختلف انتخابات از جمله مشارکت پرداختند و تلاش کردند تا حضور مردم را به حداقل برسانند.

کاظمی اذعان کرد: بر اساس گزارش های دریافتی، در بحث مشارکت روند رو به رشدی را شاهد هستیم و امیدواریم هرچه به زمان انتخابات نزدیکتر می شویم، فضای انتخاباتی پرشور تر و مشارکت بیشتر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین نقش مدیریت شهری و شورای شهر در افزایش مشارکت مردم را موثر عنوان کرد و ادامه داد: فرآیند برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیازمند پشتیبانی است و در سطح استان ۲۳ الی ۲۴ هزار نفر می توانند در روند برگزاری انتخابات همکاری داشته باشند که از این تعداد، بخش قابل توجهی برای شهر قزوین است و تحقق این امر نیاز به امکانات مناسبی دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562594

مهمترین اخبار ایران و جهان: