نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 08:46

رشد ۲۳ درصدی پرداخت زکات در استان قزوین

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی ۹ ماهه سال جاری، بیش از ۳۷ میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است.

ناصر ظاهری در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: سال ۱۳۸۴ به دستور مقام معظم رهبری دبیرخانه شورای زکات در کمیته امداد امام خمینی (ره) تشکیل شد.

وی ادامه داد: ائمه جمعه در شهرستان ها ریاست شورای زکات و کمیته امداد دبیری این شورا را بر عهده دارد، البته در سال ۸۴ بحث احیای زکات مطرح بود چراکه در آن سال مجموع زکات جمع آوری شده تنها ۱۰ میلیون تومان بود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: امروز پس از گذشت ۹ ماه از سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۷ میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است.

این مسوول اذعان کرد: از این میزان زکات بیش از ۱۲ میلیارد تومان زکات مستحبی و بیش از ۱۶ میلیارد تومان زکات فطریه و کفارات بوده است که در مجموع ۹۰ درصد زکات جمع آوری شده برای محرومان صرف شده که صرف اهدای کمک معیشتی، کمک هزینه درمان، کمک هزینه جهیزیه، مسکن و ... شده است.

ظاهری عنوان کرد: در شهرستان البرز نیز در حسن آباد دو هزار متر زمین به عنوان زکات اهداء شد که که اجرای ۴۰ واحد مسکونی در حال انجام می باشد، البته در شهرستان البرز طی ۹ ماهه سال جاری بیش از پنج میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که ۱۵ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی تصریح کرد: مداومت و استقامت در اجرای زکات امر مهمی است امروز هم زکات به همت کار جمعی احیاء شده از این رو می خواهیم در این نشست فرهنگ انفاق و نیکوکاری را ترویج کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: هرچه بتوانیم باید نیکوکاران را بیشتر کنیم چرا که در مال ما حقی برای سائل و محروم قرار داده شده است.

این مسوول اضافه کرد: امروز رفع نیاز محرومان در اولویت کارهاست، دین اسلام هم به این امر اشاره کرده است از این رو امروز نهالی که رهبر کبیر انقلاب بنیان نهادند، شجره طیبه ای است که افتخار دارد در خدمت محرومان است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1617306

مهمترین اخبار ایران و جهان: