نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 15:33

دولت و مجلس مصمم به ایجاد تحول در حوزه گردشگری سلامت هستند

مدیر کل دفتر مطالعات و آموزش و برنامه ریزی گردشگری معاونت سلامت کشور با اشاره به تعامل مناسب دولت و مجلس در حوزه گردشگری سلامت، گفت: در برنامه هفتم احکام خوبی در بخش گردشگری سلامت صادر شده است که در صورت تایید شورای نگهبان منجر به تحول خوبی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابوطالب قاسمی ظهر امروز در نخستین سمینار گردشگری سلامت در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم تنوع‌بخشی به سرمایه‌گذاری در گردشگری سلامت است، اظهار کرد: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که با سرمایه‌گذاری کمتر، اشتغال و بهره وری بیشتری در این حوزه ایجاد کنیم.

وی افزود: در سال‌های اخیر شاهد تمرکز زدایی در سرمایه گذاری در استان اردبیل بوده‌ایم و این شایسته قدردانی است.

مدیر کل دفتر مطالعات و آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری معاونت سلامت کشور با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در این استان احصاء شده و زمینه خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری وجود دارد، افزود: کاهش طول دوره صدور مجوزها و شرایط شفاف واگذاری‌ها در این استان بسیار اثربخش بوده و معافیت‌های عوارض تغییر کاربری خصوصی نیز باید محقق شود.

قاسمی با بیان اینکه در این زمینه با پیگیری‌های انجام شده، تفاهم‌های خوبی محقق شده است، تصریح کرد: این تفاهم‌نامه در فرآیند بررسی و تصویب نهایی بوده و انتظار می‌رود این روند به توسعه سرمایه‌گذاری در کشور و به ویژه در استان اردبیل منجر شود.

وی با اشاره به معافیت‌های ورودی گمرکی گفت: با اجرای این حکم بخش خصوصی از تنگنا رها خواهد شد و علاوه بر این تکالیفی بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله بسترسازی و توسعه گذاشته شده است.

مدیر کل دفتر مطالعات و آموزش و برنامه ریزی گردشگری معاونت سلامت کشور افزود: بیش از ۵۰ موضوع در برنامه هفتم مرتبط با گردشگری گنجانده شده و هرچند اعتبارات ناچیز است اما حمایت‌های دستگاه‌ها به ویژه در استان اردبیل باید تقویت شده و موانع سرمایه‌گذاری رفع شود.

قاسمی با بیان اینکه  بیش از پیش به حوزه آموزش در گردشگری سلامت باید توجه داشت اظهار داشت: در این راستا سرفصل های آموزشی پیش بینی شده است که به زودی ابلاغ خواهد شد.

 وی با بیان اینکه باید حمایت از هتل‌داران و فعالان حوزه گردشگری صورت گیرد، افزود: در حوزه گردشگری ارزش افزوده پایین است و این در حالی است که حوزه گردشگری ارزش افزوده‌ای بالاتری حتی از  حوزه دانش‌بنیان دارد.

زیرساخت‌های گردشگری در استان اردبیل وضعیت مطلوبی ندارد

صدیف بدری نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در این جلسه تصریح کرد: با وجود اینکه در زمینه ارتقای زیر ساخت‌های گردشگری در چند سال گذشته در استان اردبیل کارهایی انجام شده است، اما هنوز برای ارتباط با خارج از استان آزادراه مناسب نداریم و وضعیت فرودگاه و پروازها در شأن یک منطقه گردشگری نیست.

 وی بیان کرد: مسائل مالیاتی یکی از مشکلات در حوزه توسعه گردشگری بوده و حمایت‌های صورت گرفته از صنعت گردشگری باید بیش از پیش تقویت شود و از این رو دیدگاه مسؤولان برای توسعه صنعت گردشگری باید اصلاح شود.

اهمیت گردشگری سلامت و تبیین زیرساخت‌های درمانی و تحقیقاتی استان اردبیل

علی محمدیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این سمینار بر اهمیت گردشگری سلامت و تبیین زیرساخت‌های درمانی و تحقیقاتی استان تاکید کرد.

وی با اشاره به فواید آب‌های درمانی، بر اهمیت گردشگری سلامت و تبیین زیرساخت‌های درمانی و تحقیقاتی استان، صنعت توریسم درمانی، بیمارستان های دارای IPD و سایر موضوعات مرتبط با گردشگری سلامت تاکید کرد.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616750

مهمترین اخبار ایران و جهان: