نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 22:49

پهلودهی ۲۴ کشتی کالای اساسی در‌ ‌بندرعباس

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تعداد کشتی‌های پهلودهی شده حامل کالای اساسی ۹ ماه امسال در بندر شهید رجایی را ۲۴ فروند اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان امروز در تشریح عملکرد ۹ ماهه شناور‌های کالای اساسی (غیرکانتینری) در بزرگترین بندر تجاری ایران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۹۸۳ تُن کالای اساسی توسط ۲۴ فروند کشتی تخلیه و بارگیری شده است.

  وی با اشاره به کاهش واردات کالای اساسی در ۹ ماهه امسال افزود: این کالا‌های اساسی شامل گندم، کود، روغن، شکر، ذرت و برنج بوده است. 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ادامه داد: از این میزان واردات کالای اساسی، ۷۴۶ هزار و ۴۶۴ تُن مربوط به واردات گندم بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد واردات گندم کاهش پیدا کرده است. 

به گفته عباس‌نژاد؛ از ۲۴ فروند کشتی پهلودهی شده در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران، ۱۲ فروند کشتی مربوط به گندم و هفت فروند مربوط به کود بوده است. 

وی کم‌ترین میزان واردات کالای اساسی را مربوط به ۱۵ هزار و ۸۵۷ تُن برنج اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشته است. 

گفتنی است؛ در ۹ ماهه سال گذشته؛ ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۶۷۹ تُن کالای اساسی توسط ۴۱ فروند کشتی به بندر شهید رجایی وارد که ۲۰ فروند آن حامل یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۶۲ تن مربوط گندم بودند. 

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616006

مهمترین اخبار ایران و جهان: