نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 11:57

نماینده مجلس: دستگاه‌های نظارتی به مسئله واردات ۲ میلیون تن برنج ورود کنند

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی از دستگاه‌های نظارتی خواست در موضوع واردات برنج و ارزهای تعلق یافته به آن ورود پیدا کنند، گفت: وقتی ۳ میلیون تن برنج در کشور تولید شده، دلیل وارد کردن ۲ میلیون تن برنج چیست و ارز آن از چه محلی تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس با اشاره به مشکلات عدیده کشاورزان شمال کشور، اظهار کرد: آقای رئیسی! صدای مظلومیت کشاورزان و برنجکاران مازندران را نشنیده‌اید؛ چرا این بی‌مهری‌ها در حق کشاورزان صورت گرفته است؟

وی ادامه داد: امروز نه تنها وعده‌های داده شده به کشاورزان و شالیکاران عملی نشده و برنج‌ها در انبارها ماندند بلکه شاهد افزایش قیمت مواد و ابزار مورد نیاز کشاورزان نیز هستیم.

باقرزاده با تاکید بر برق‌دار نمودن چاه‌های کشاورزی برای حل مشکل سوخت کشاورزان، یادآور شد: هزینه‌های مربوط به آب، کود و سم، ماشین آلات و بسیاری از موارد دیگر برای کشاورزان سرسام آور شده است و باید برای کاهش هزینه‌های تمام شده برای کشاورزان برنامه‌ریزی کرد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید موضوع واردات برنج را با حساسیت بیشتری بررسی کند، گفت: اعتقاد بنده این است که در بحث واردات برنج هم اتفاقی شبیه به موضوع چای دبش صورت گرفته است.

وی از دستگاه‌های نظارتی خواست در  موضوع واردات برنج و ارزهای تعلق یافته ورود پیدا کنند و اظهار کرد: وقتی ۳ میلیون تن برنج در کشور تولید شده، دلیل وارد کردن ۲ میلیون تن برنج چیست؟

باقرزاده ادامه داد: موضوع این است که این ۲ میلیون تن برنج را چه کسی وارد کرده است؟ آیا کشور ما به واردات ۲ میلیون تن برنج نیاز داشت؟ این برنج‌ها با چه ارزی وارد شده‌اند؟ در حالی که ما امروز برای واردات دارو دچار مشکل تامین ارز هستیم.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار مجلس اظهار کرد: هدف از تشکیل دولت‌ها تسهیل در امور روزمره مردم است اما در بخش‌هایی از بودجه سال ۱۴۰۳، مردم تسهیل کننده مشکلات دستگاه‌های اجرایی شده‌اند و هرجا دستگاه‌ها به دلیل سوء مدیریت و فساد اداری با مشکل مواجه شده اند، مردم جور آنها را کشیده‌اند و دست در جیب مردم شده است. 

وی یادآورشد: افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده نمونه‌ای بر علی رغم اینکه از سوی مجلس در بودجه و قانون توسعه هفتم رد شده بود اما مجددا دولت آن  را در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مطرح کرده است. 

رئیس فراکسیون هلال احمر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان باید بیشتر به دنبال رفاه اجتماعی، رضایتمندی مردم، افزایش قدرت خرید و آسایش آن‌ها باشند، عنوان کرد: سوال بنده این است که آیا لایحه بودجه موجب کاهش تورم، کاهش فشارهای اقتصادی به مردم، افزایش قدرت خرید، رفاه اجتماعی، افزایش تولید ملی و اشتغال می‌شود؟ و آیا افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارمندان با تورم سال آینده همخوانی دارد؟ 

* چالش‌های رتبه بندی معلمان در همسان‌سازی بازنشستگان تکرار نشود 

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان مطرح کرد: دولت مکلف و موظف به تامین منابع لازم برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است و این منابع باید به نحوی دیده شود که با مشکلاتی مانند اجرای رتبه‌ بندی معلمان مواجه نشویم. 

رئیس فراکسیون هلال احمر کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه مجلس در نظام جمهوری اسلامی در حقیقت پل ارتباطی میان مردم و نظام حکمرانی است، گفت: نمایندگان پیگیری خواسته‌های مردم را بر خود وظیفه می‌دانند، در نتیجه توجه به مطالبات قشرهای مختلف، رعایت مسائل و مصالح کلان ملی وظیفه سختی به عهده آن‌ها گذاشته است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح ساماندهی کارکنان شرکتی، از هیات رییسه و نمایندگان مجلس درخواست کرد: این موضوع را در شوراهای نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیری کنید تا  به نتیجه برسد، همه ما می‌دانیم که این اقدام هیچ بار مالی ندارد، مشکلی ایجاد نمی‌کند و فقط باعث قطع شدن دست سودجویان و واسطه‌ها و تامین امنیت شغلی می‌شود.

پایان پیام/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1610350

مهمترین اخبار ایران و جهان: