نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 13:01

۲۵ میلیارد ریال کالای غیرمجاز و قاچاق در مُهر کشف شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر از کشف و توقیف بیش از 25 میلیارد ریال انواع دارو ، مکمل های ورزشی و کالاهای سلامت ‌محور غیرمجاز و قاچاق در بازرسی از این شهرستان، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مُهر، هادی اکبری با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، از اهمیت ویژه ای در ارتقای سلامت مردم برخوردار است، گفت: در بازرسی مشترک و سرزده کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، کارشناسان غذا و دارو، بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان مهر و کارشناسان قضایی، انتظامی و امنیتی شهرستان، فعالیت عطاری ‌ها و صنوف آرایشی و بهداشتی این شهرستان پایش و بررسی شد.

او اضافه کرد: در این بازرسی، بیش از ۴۰ هزار قلم به ارزش بیش از ۲۵ میلیارد ریال شامل داروهای چاقی و لاغری غیرمجاز، انواع مکمل های ورزشی و داروهای جنسی قاچاق، داروهای مخدر و غیرمجاز کشف و جمع آوری شده است.

اکبری با هشدار نسبت به برخورد قانونی با تهدید کنندگان سلامت مردم، از کشف مقداری داروی ترامادول و مکمل های ورزشی در این بازدید، خبر داد و اضافه کرد: واردات کالا فرآیند تعیین شده‌ای از سوی وزارت بهداشت دارد تا نحوه ورود کالای مورد نظر به کشور، دما، شرایط نگهداری آن کنترل شود و برچسب اصالت کالا ابزاری است برای مصرف‌کننده که تضمین می‌کند کالای اصیل خریداری کرده و شخص، شرکت و یا نهادی پشت کالا وجود دارد که پاسخگوی وضعیت سلامت آن است.

این مقام مسوول در شبکه بهداشت و درمان مهر افزود: پیرو بررسی های انجام شده در این بازدید، یک واحد صنفی متخلف به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهر، از سوی اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان تعطیل و برای متخلفان، پرونده قضایی تشکیل شد.

او از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه غذا و دارو، با سامانه ۱۹۰ مربوط به رسیدگی به شکایت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند و از مصرف اقلام آرایشی، دارویی و مکمل های ورزشی غیرمطمئن خودداری کنند و اعلام کرد: هیچ دارو و مکملی قابلیت ارائه از سوی عطاری ها و فروشگاه ها را ندارد و تنها مرجع توزیع هرگونه دارو، داروخانه ها‌ هستند و برچسب اصالت کالا با کد ۱۶ رقمی، برای تأیید مصرف کالاهای وارداتی ضروری است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1599950

مهمترین اخبار ایران و جهان: