نیوز سیتی!
22 مهر 1402 - 09:54

ارائه بیش از 4100 خدمات مشاوره به مددجویان استان سمنان

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان سمنان گفت: چهار هزار و 110 خدمت مشاوره فردی و گروهی از ابتدای سال تاکنون به مددجویان کمیته امداد این استان ارائه ‌شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عابد دینی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خدمات مشاوره و راهنمایی در قالب دوره‌های گروهی، فردی و مشاوره‌های تخصصی و بر اساس رده‌های سنی مختلف در راستای بهبود سلامت عمومی توسط مشاوران کمیته امداد به مددجویان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: مشاوره فردی و گروهی ازجمله خدماتی است که با هدف توانمندسازی و تحکیم بنیان خانوارهای تحت حمایت، در حوزه فرهنگی به مددجویان ارائه می‌شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان سمنان خاطرنشان کرد: مشاوره فردی و گروهی ازجمله خدماتی است که باهدف توانمندسازی و تحکیم بنیان خانوارهای تحت حمایت، در حوزه فرهنگی به مددجویان ارائه می‌شود.

 دینی با اشاره به اینکه گروه هدف خدمات مشاوره‌ای، دانش آموزان، دانشجویان، نوعروسان، زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های زندانیان تحت حمایت هستند، ادامه داد: در از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و 110 نفر از مددجویان با هدف کاهش آسیب‌های روحی و روانی، افزایش سطح تاب‌آوری، ارتقای سطح فکری و فرهنگی از خدمات مشاوره گروهی و راهنمایی فردی این نهاد بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: از مجموع خدمات مشاوره ارائه‌شده، سه هزار و 843 خدمت مشاوره فردی، 36 مشاوره گروهی، 193 آزمون روان‌شناسی و 47 آزمون پیشگیرانه برگزار شده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی تربیتی، به‌عنوان سرمایه‌گذاری برای آموزش نسل آینده در نظر گرفته می‌شود، افزود: خدمات مشاوره مکمل خدمات فرهنگی این نهاد است که با موضوعاتی ازجمله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش بهره‌مندی صحیح از فضای مجازی، کسب مهارت‌های زندگی، سبک فرزند پروری، شرایط ازدواج موفق و عوامل مؤثر بر تحکیم بنیان خانواده و... ارائه می‌شود.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1537450

مهمترین اخبار ایران و جهان: