نیوز سیتی!
22 مهر 1402 - 12:30

تفاهم‌نامه ۹۰۰ میلیارد ریالی تامین لوله برای آبرسانی هرمزگان منعقد شد

استاندار هرمزگان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه ۹۰۰ میلیارد ریالی تامین لوله برای آبرسانی در استان، گفت: صنایع جهت تامین لوله و زیرساخت‌های حل مشکل آب استان پای کار بیایند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح شنبه ۲۲ مهر ماه در مراسم امضای سه تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری هرمزگان، سازمان برنامه و بودجه استان، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، پالایشگاه نفت بندرعباس، شرکت صبافولاد خلیج‌فارس، شرکت فولاد هرمزگان جهت تامین لوله موردنیاز پروژه‌های آبرسانی به ارزش ۹۰۰ میلیارد ریال، گفت: از صنایع همراه در تامین زیرساخت‌های مورد نیاز آبرسانی نهایت قدردانی را داریم.

وی افزود: برخی از مسائل به تنهایی توسط دولت قابل حل نیست چرا که منابع دولتی محدود هستند و باید تمام ظرفیت‌ها مانند مسئولیت‌های اجتماعی و مولد‌سازی را پای کار بیاوریم.

دوستی  با اشاره به صدور مجوز برای احداث آب‌شیرین‌کن‌های جدید، عنوان کرد: دولت سیزدهم اتفاقات مبارکی را در حوزه شیرین‌سازی آب دریا رقم زده است و از نیمه دوم مهر ماه تا نیمه اول آبان ماه چندین آبشیرین‌کن در استان به مرحله بهره‌برداری رسیده  و یا در مرحله تست برای وارد مدار شدن است‌.

 نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، عنوان‌کرد: آبشیرینکن‌های زیارت، باسعیدو، تنب، هرنگ، سوزا و ۲۰۰ هزار مترمکعبی به اتمام رسیده است و سرعت احداث و توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها در استان  مناسب است از این رو نیاز است احداث شبکه انتقال هم به سرعت انجام شود.

استاندار هرمزگان، تاکید‌کرد: به همه مدیران صنایع اعلام می‌کنیم، واقعا اگر دغدغه مردم را دارید در امر آبرسانی به کمک بیایند و هر صنعت تامین بخشی از لوله‌ها و تجهیزات مورد نیاز در احداث شبکه انتقال آب را بر عهده بگیرد‌.

وی خاطرنشان‌کرد: مسئولیت‌های اجتماعی صنایع، کمک بزرگی به دولت در بحث حل مشکل آب مردم استان است و برای تامین لوله طبق تفاهم‌نامه ۹۰ میلیاردتومانی امروز، پالایشگاه نفت بندرعباس، فولاد هرمزگان و صبافولاد خلیج‌فارس مشارکت کرده‌اند‌.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1537694

مهمترین اخبار ایران و جهان: