نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 14:38

پرداخت 24 میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی در آمل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از پرداخت ۲۴ میلیارد و 900 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد.

مهرداد فولاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان آمل پرداخت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل افزود: این تسهیلات به 25 نفر از فعالین در رشته‌های مختلف مشاغل خانگی بخش کشاورزی شامل طرح‌های پرورش مرغ بومی، گوسفند و بز، تولید عرقیجات، پرورش زنبور و تولید عسل، نان و شیرینی، پرورش قارچ، پرورش غاز بومی، بسته بندی سبزیجات و میوه‌جات، ترشیجات و شوریجات، تولید مرباجات، پرورش اردک بومی و گلخانه و صیفی‌جات پرداخت شد.

این مسوول ادامه داد: برای توسعه کسب و کار‌های خانگی و فراهم شدن اشتغالزایی در سامانه رصد، سهم بری این شهرستان ۴۵۴ مورد با ایجاد اشتغالزایی ۳۱۸ نفر بود که تاکنون ۷۰ درصد به ثبت رسید.

وی تصریح کرد: ایجاد مشاغل خانگی باعث کاهش بیکاری و بهبود کیفیت زندگی، پویایی اقتصاد خانوار، کاهش مهاجرت و توسعه روستایی می‌شود.

فولاد با اشاره به اینکه مشاغل یا کسب و کار خانگی از فعالیت‌هایی محسوب می‌شود که توسط عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح، راه اندازی و منجر به تولید و عرضه محصول می‌شود گفت: راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی نیازمند برخورداری از مهارت‌های لازم در این زمینه است.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564550

مهمترین اخبار ایران و جهان: