نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 17:22

شویگو: با دیکتاتوری و فشار آمریکا مخالف هستیم

وزیر دفاع روسیه امروز در دیدار با فرمانده کل ارتش نیکاراگوئه گفت که مسکو با هرگونه اعمال فشار کشورهای غربی مخالف بوده و به همراه متحدانش با تهدیدهای آنها مقابله می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) بر مخالفت مسکو با فشارها و سرکوبگری آمریکا علیه دیگر کشورها تاکید کرد.

شویگو در دیدار با «خولیو آویلِس کاستیلو» فرمانده کل ارتش نیکاراگوئه، که به مسکو سفر کرده، گفت که روسیه با هرگونه اعمال فشار کشورهای غربی مخالف بوده و به همراه متحدانش با تهدیدهای آنها مقابله می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما اجبار و فشار سیاسی را که در پی عبور کشورهای غربی به رهبری آمریکا از دیپلماسی به باج خواهی و تهدید در جهان گسترش می یابد، رد می کنیم. ما به همراه نیکاراگوئه و سایر همفکران خود با این امر مقابله خواهیم کرد و چنین رفتاری را غیرقابل قبول اعلام می‌کنیم».

وزیر دفاع روسیه در جریان مذاکرات با فرمانده کل ارتش نیکاراگوئه، اظهار داشت که پروژه‌های همکاری کنونی و آتی در زمینه‌های نظامی و فنی دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

طبق این گزارش، شویگو در ادامه تصریح کرد: «روسیه در حال توسعه همکاری برابر با نیکاراگوئه در طیف وسیعی از موضوعات مورد منفعت دوطرف، از جمله در زمینه دفاعی است».

به نوشته اسپوتنیک، وی با بیان اینکه روسیه و نیکاراگوئه برای تعامل دوجانبه در عرصه بین‌المللی ارزش زیادی قائل هستند، افزود: «کشورهای ما به مواضع مشترک در مورد مسائل مهم امنیت جهانی و منطقه‌ای پایبند هستند. از زمان جبهه آزادی‌بخش ملی ساندینیستا، جمهوری نیکاراگوئه یکی از شرکای راهبردی اصلی روسیه در آمریکای لاتین بوده است».

 

 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564794

مهمترین اخبار ایران و جهان: