نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 16:11

سرانه زمین صنعتی در کردستان ۱۱ مترمربع است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: سرانه زمین صنعتی در کردستان ۱۱ مترمربع است که 7 مترمربع نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدبختیار خلیقی ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان با محور رفع مشکلات شهرستان بانه، اظهار داشت: در این جلسه با هدف تحقق شعار سال در سال مهار تورم و رشد تولید مشکلات و مسائل ۱۵ واحد کشاورزی، صنعتی، معدنی و خدماتی شهرستان بانه بررسی می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: سرانه زمین صنعتی در کردستان ۱۱ مترمربع و در کشور 18 مترمربع است.

به گفته وی، با توجه به پایین بودن سرانه زمین صنعتی در استان باید برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای در خصوص خرید زمین صنعتی ایجاد شود که سرمایه‌گذار با خیال راحت اقدام به سرمایه‌گذاری کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: در راستای جبران کمبود زمین صنعتی در بانه یک زمین در کنار شهرک صنعتی در نظر گرفته شده که به عنوان شهرک صنعتی شماره ۲ خریداری و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان به کمبود زمین صنعتی در بانه هم گریزی زد و گفت: کمبود زمین صنعتی در بانه بیش از شهرستان‌های دیگر استان است و برای جبران کمبود زمین صنعتی به دنبال خرید زمین هستیم.

خلیقی افزود: مهم‌ترین دغدغه تولیدکنندگان تأمین ارز، مسائل و مشکلات مالیاتی و تأمین تسهیلات است که باید از محل تسهیلات تبصره ۱۸ این دغدغه حل شود.

به گفته وی، بخشی از مشکلات واحدهای شهرستان بانه در زمینه ارائه خدمات در زمینه گازرسانی، آب و برق است و این مشکلات توسط صاحبان این واحدها مورد بحث قرار گرفت.

خلیقی افزود: مصوبات جلسات کارگروه رفع موانع تولید حکم قانون داشته و به نوعی لازم‌الاجرا هستند این مصوبات باید در کمترین زمان ممکن اجرا ‌شوند در صورت اجرا نشدن، پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564694

مهمترین اخبار ایران و جهان: