نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 13:10

طرح نهضت ملی مسکن نباید منجر به مهاجرت مردم شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طرح نهضت ملی و اعطای زمین در طرح‌های حمایتی نباید منجر به مهاجرت مردم شود و این موضوع به عنوان راهبرد تامین زمین برای متقاضیان طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت قرار می‌گیرد.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به طرح ملی نهضت مسکن در شهرستان شهرضا اظهار داشت: تعداد کل متقاضیان در طرح جهش تولید مسکن شهرستان شهرضا بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر است که از این تعداد یک هزار و ۲۹۵ نفر انصراف دادند و در حال حاضر افزون بر ۶ هزار نفر واجد شرایط تایید نهایی هستند.  

وی بیان کرد: برای این شهرستان مبحث الحاق اراضی در کمیسیون‌های مربوطه مطرح و پیگیری شد که الحاق ۸۰ هکتار زمین در مرحله مصوبه شورای عالی مسکن قرار دارد.   

قاری‌قرآن با اشاره به پیشرفت ۷۱ درصدی ۳۷۷ واحد طرح اقدام ملی مسکن این شهرستان گفت: مباحث و مشکلات اجرایی پیرامون این پروژه و همچنین طرح جوانی جمعیت، مسکن محرومان و ۲ معلول به صورت ریزبینانه بررسی و تعیین تکلیف شد و در سال جاری شاهد افتتاح این واحدها خواهیم بود.    

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: مطابق با تاکید استاندار اصفهان طرح نهضت ملی و اعطای زمین در طرح‌های حمایتی نباید منجر به مهاجرت مردم شود و این موضوع به عنوان راهبرد تامین زمین برای متقاضیان طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت قرار می‌گیرد تا زمین مورد نیاز این طرح ها در شهر یا روستای متقاضیان تامین شود.  

وی اضافه کرد: در رابطه با تامین زمین متقاضیان، مهاجرت معکوس موضوع حائز اهمیتی است تا متقاضیان شهرهای بزرگ و مرکزی در صورتی که بخواهند به شهرهای کوچک منتقل شوند زمین در آن شهر برایشان تامین شود.    

قاری‌قرآن در خصوص واگذاری اراضی ویلایی و گروهی در طرح نهضت ملی مسکن سطح استان خاطرنشان کرد: در استان اصفهان بیش از ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۱۵۴ هزار و ۹۰۰ نفر حائز شرایط هستند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: برای واحدهایی که به صورت ویلایی و گروهی ساخته می‌شوند تاکنون برای بیش از ۱۷ هزار و ۲۰۰ واحد ویلایی (تک واحدی) و افزون بر ۲۲ هزار و ۲۰۰ واحد به صورت گروهی، زمین تامین شده است.  

وی بیان کرد: در این استان بیش از ۱۰ هزار نفر برای طرح جوانی جمعیت ثبت نام کردند که تاکنون افزون بر ۸ هزار و ۸۰۰ خانوار حائز شرایط هستند همچنین زمین به ۸۰۱ خانوار واگذار شده است.  

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545094

مهمترین اخبار ایران و جهان: