نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 09:51

طراحی پل زیرقوسی بزرگ کشور در شرق مازندران

استاندار مازندران در بازدید از سد گلورد با بیان اینکه مطالعات گردشگری و طراحی پل زیرقوسی بزرگ آغاز شد، گفت: در این طرح برای ۲ هزار نفر را به صورت‌ مستقیم و ۵ هزار نفر به طور غیرمستقیم شرایط اشتغال وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سیدمحمود حسینی‌پور در آیین آغاز عملیات اجرایی نصب عرشه پل بالادست سد گلورد در منطقه بهشهر اظهار کرد: قطعات این پل بزرگ به عنوان سومین پل زیرقوسی بزرگ کشور از اراک به مازندران به میزان ۶۰۰ تن یعنی یک سوم حمل شد و بقیه در حال انجام است.

وی افزود: براساس نظرات کارشناسی پیمانکاران و مدیر پروژه امیدواریم تا ۲۲ بهمن ماه این‌پروژه به اتمام برسد که بستگی به شرایط آب و هوایی دارد و قابل پیش بینی نیست.

استاندار مازندران یادآور شد: این‌پروژه ملی و افتخار این دولت است که بیشترین توجه به تأمین بودجه پل ارائه شد و کار عمیقی در مهندسی پل انجام شد.
حسینی‌پور گفت: آبگیری سد به میزان قابل توجهی انجام و تا زمان افتتاح پل، مخزن سد به ۲۰ میلیون لیتر خواهد رسید.

وی افزود: از پروژه‌های بسیار مهم‌مازندران است که با کار و تلاش فراوان عملیاتی شد و امیدواریم مردم این منطقه که در زمان اجرا زحمات فراوانی متحمل شدند، از این نعمت بهره‌مند شده و جوانان از این‌پروژه گردشگری متنعم شوند.

استاندار مازندران افزود: این‌پروژه اطمینان بخش امنیت کشاورزی است و شرایط اطمینان بخشی هم در  کشاورزی خواهیم داشت.

حسینی‌پور گفت: طرح گردشگری این‌ پل در حال انجام است و مشاور در حال برنامه‌ریزی است و دو بال این عرشه پل پیاده راهی دارد که بی‌نظیر است که بعد از پایان کار برای جذب سرمایه‌گذار بخش گردشگری اقدام می‌شود.

وی افزود: مطالعات گردشگری و طراحی این‌پروژه آغاز شد و می‌تواند ۲ هزار نفر را به صورت‌ مستقیم و ۵ هزار نفر به طور غیرمستقیم مشغول به کار کند تا همه کشور از این مهم بهره‌مند شوند.

استاندار مازندران گفت: سد گلورد یازدهمین سد استان مازندران  و ظرفیت آبگیری آن ۱۱۵ میلیون لیتر است.

پایان‌پیام/۸۶۰۰۲/م

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547194

مهمترین اخبار ایران و جهان: