نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 10:36

برپایی بازارچه‌های مشاغل خانگی بانوان در محلات یزد جهانی

مسئول بازارچه‌های بانوان شهرداری یزد از برگزاری بازارچه‌های تخصصی مشاغل خانگی ویژه بانوان در محلات مختلف شهر خبر داد.

 فاطمه شریفی،‌ مسئول بازارچه‌های بانوان شهرداری یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد به عنوان یکی از سازمان‌های تخصصی شهرداری، در یکی از حوزه‌های مربوط به مشاغل کوچک و کسب و کار‌های خانگی، رسالت و برنامه مشخصی برای خود تدوین کرده است.

وی افزود: سیاست و رویکرد ما در این عرصه شناسایی مشاغل و افرادی است که توانمندی شاخصی دارند و اولویت ما هم در این حوزه مشاغل هنری، صنایع دستی و تولیدات بومی است.

مسئول بازارچه‌های بانوان شهرداری یزد در ارتباط با رویکرد و گام بعدی در این حوزه، گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه محلات در بدنه و فرهنگ شهر یزد، بتوانیم بازارچه‌ها را به صورت محلی برگزار کنیم و با این رویکرد کار را شروع کرده و در حال حاضر هم فعالیتمان در نقاط مختلف شهر در حال انجام است.

شریفی به حمایت‌های ویژه و خاص شهردار یزد از فعالیت‌های مرتبط با عرصه بانوان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این موضوع، رویکردی را به عنوان آموزش مهارتی در مجموعه بازار شروع کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه بازار، ما افرادی را داریم که به صورت تخصصی در حال فعالیت در این عرصه هستند و در رویکرد آموزش مهارتی، برنامه‌ریزی لازم را انجام دادیم تا این افراد مهارت و حرفه خود را به یکدیگر معرفی کرده و آموزش می‌دهند.

مسئول بازارچه‌های بانوان شهرداری یزد با بیان این‌که این آموزش در زمینه سبک آموزشی اولیه بازار است، گفت: در ساعت‌های صبح که محل‌های برگزاری بازارچه‌ها فعالیت خاصی ندارند، از آن فضا به عنوان فضای آموزشی و مهارتی استفاده می‌کنیم.

شریفی بیان کرد: در کنار اینکه افراد مهارت و توانمندی خود را به یکدیگر و سایر شهروندان آموزش می‌دهند، مهارت‌هایی همچون کسب و کار، برندسازی و تبلیغات هم به بانوان حاضر آموزش داده می‌شود.

پایان پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1533506

مهمترین اخبار ایران و جهان: