نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 09:18

تمامی آزمایشگاه‌های استاندارد خراسان‌شمالی ارزیابی شد

سرپرست اداره‌کل استاندارد خراسان‌شمالی گفت: از ابتدای سالجاری ارزیابی تمامی آزمایشگاه‌های همکار تأیید صلاحیت شده اداره‌کل شامل ۱۹ آزمایشگاه بخش خصوصی، توسط کارشناسان انجام شده است.

محمد خوران، سرپرست اداره‌کل استاندارد خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهارکرد: در راستای نظارت کارشناسان اداره‌کل بر فعالیت‌های آزمایشگاه‌های همکار، از ابتدای سالجاری سه مورد اخطار کتبی، پنج مورد از گواهینامه آزمایشگاه‌ها به دلیل عدم رعایت الزامات ابطال و ۹ مورد تمدید شده است.

وی گفت: در صورت سهل‌انگاری و بی‌دقتی در صدور نتایج آزمون و یا هرگونه تخلف دیگری که باعث اجحاف در حقوق شهروندان شود از ادامه فعالیت آن آزمایشگاه جلوگیری به عمل خواهد آمد.

سرپرست اداره‌کل استاندارد خراسان‌شمالی افزود: کارشناسان فنی اداره‌کل استاندارد به منظور نظارت مؤثر و اثربخش بر عملکرد آزمایشگاه‌های همکار استان به‌صورت حداقل سالی دو مرتبه از آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده ارزیابی به عمل می‌آورند.

خوران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۹ آزمایشگاه تایید صلاحیت شده در زمینه صنایع غذایی، کشاورزی و بسته‌بندی، ساختمانی و معدنی، شیمی و پتروشیمی، نساجی و چرم، اوزان و مقیاس و مکانیک و فلزشناسی و تست فشار هیدرو استاتیک سیلندر سی.ان.جی خودرو در استان مشغول فعالیت می‌باشند.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1533394

مهمترین اخبار ایران و جهان: