نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 12:47

تسلیم‌ناپذیری؛ موفقیت بزرگی برای 2 برادر روستایی رقم زد!

۲ برادر روستایی در فارس توانستند پس از شکست های متعدد اما با اراده ای مثال زدنی قله های موفقیت را فتح کرده و با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد برکت، آغازگر کاری بزرگ باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از فسا، ایجاد اشتغال و فراهم کردن فرصت برای تاسیس بنگاه های کوچک مقیاس در قالب فعالیت های خانگی یکی از موضوعاتی است که میتواند دریچه ای به سوی موفقیت و عاملی برای خودکفایی افراد باشد.

در این میان ایجاد کارگاه های مشاغل خانگی میتواند کمک شایان توجه ای به افراد برای توانمند سازی  و اشتغال آفرینی کند یکی از طرح های مشاغل خانگی که بازده ای مناسبی به لحاظ صرفه اقتصادی دارد تولید و پرورش مردغ مادر و تخم گذار است.

طرح  پرورش مرغ تخم گذار مورد استقبال تولید کنندگان تخم مرغ قرار گرفته به طوریکه تقریبا بیش از ۹۰ درصد مرغ های تخم گذار با این روش نگهداری میشوند.

کمال و محمد مهدی بلاغی اینالو از اهالی روستای «قاسم آباد علیا» از توابع بخش «ششده و قره بلاغ در شهرستان فسا» نیز از جمله افرادی اند که با وجود مشکلات توانسته اند وارد عرصه پرورش مرغ تخم گذار شوند و با حمایت  کمیته امداد امام خمینی (ره)  ، بنیاد برکت ، جهاد کشاورزی و بهزیستی  برای حدود30 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال  ایجاد کنند.

کمال بلاغی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص روند شکل گیری این گارگاه اقتصادی گفت: از سال  ۱۳۸۴ کار خود را با پرورش مرغ  گوشتی به شیوه  سنتی آغاز کرده و به مرور زمان با شناسایی ضعف ها و مشکلات  نسبت به رفع آنها اقدام شد.

وی اضافه کرد: پس از چند سال اقدام  به پرورش کبک و بلدرچین کردیم  اما در آن بازه زمانی مصرف  گوشت کبک و بلدرچین در بین مردم  رایج نشده بود و جامعه هدف این محصول پروتئینی نیز  تنها محدود به عده ای خاص بود که  همین موضوع باعث شد نتوانیم شرایط برای توسعه این زمینه را فراهم کنیم. 

به گفته این کارآفرین  پس از تغییر زمینه فعالیت مجدد به پرورش مرغ گوشتی اکتفا کرده اما با افزایش قیمت نهاده ها  و به صفر رسیدن میزان سود دهی  باز هم متحمل  زیان شدیم.

وی افزود: با توجه به تحمیل زیان در تولید مرغ گوشتی به پرورش مرغ تخم‌گذار اقدام کرده و به دلیل سود مناسب این نوع پرورش‌ ترجیح دادیم همین کار را ادامه دهیم و طی 18 سال گذشته در این زمینه فعالیت کرده  و زمینه اشتغال برای 30 هزار نفر در استان های فارس ، چهار محال و بختیاری و بوشهر  فراهم شده است.

او در خصوص مشکلات این بخش نیز گفت: از جمله مطالباتی که در این حوزه وجود دارد می‌توان به حمایت مسئولان دولتی از تولید کنندگان و افزایش نظارت بر قیمت نهاده‌ها اشاره کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592206

مهمترین اخبار ایران و جهان: