نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 09:58

اجلاس رهبران راست افراطی اروپا در ایتالیا

رهبران احزاب راست افراطی اروپا در ایتالیا وعده تغییر شکل دادن به اتحادیه اروپا و سیاست‌هایش با بسیج نیروهای خود برای انتخابات سال آینده میلادی پارلمان اروپا را دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، احزاب راست افراطی اروپا که در پی پیروزی ماه گذشته میلادی حزب «خیرت ویلدرز»، سیاستمدار اسلام‌ ستیز در هلند انگیزه پیدا کرده‌اند، نشستی را روز یکشنبه در شهر فلورانس ایتالیا برگزار کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این نشست که در پی پیروزی غافلگیر‌کننده حزب«خیرت ویلدرز»، سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی موسوم به «حزب آزادی» در انتخابات سراسری ماه گذشته میلادی هلند برگزار شد، احزاب راست افراطی متعلق به حدود ۱۲ کشور گرد هم آمدند.

حاضران در این نشست، وعده شکل‌دهی دوباره به اتحادیه اروپا از جمله با تشدید سخت‌گیری به مهاجران و تخفیف دادن سیاست‌های اقلیمی برای حمایت از مشاغل و صنایع را دادند.

«ماتئو سالوینی»، معاون نخست وزیر ایتالیا که میزبان این اجلاس بود گفت: «ماموریت ما این است که بتوانیم در پارلمان اتحادیه اروپا تبدیل به دست کم سومین فراکسیون بزرگ بعد از راست‌های میانه‌رو و سوسیالیست‌ها شده و قاطع باشیم.»

در حال حاضر فراکسیون راست‌های افراطی در مجلس اتحادیه اروپا موسوم به گروه «دموکراسی و هویت راست تندرو» ششمین فراکسیون بزرگ این مجلس بوده و پشت سر فراکسیون‌های لیبرال‌ها، سبزها و گروه‌های محافظه‌کار قرار دارند اما نظرسنجی‌ها اخیرا از جهش جایگاه این فراکسیون و رسیدن آن به جایگاه چهارم خبر داده‌اند.

سالوینی که «جورجیا ملونی» نخست وزیر ایتالیا و حزب وی موسوم به «برادران ایتالیا» را در ائتلافش برای این انتخابات وارد نکرده در سال ۲۰۱۹ نیز یک بار به شکلی ناموفق برای بسیج راست‌های افراطی به منظور رقم زدن تحول به نفع آنها در انتخابات اتحادیه اروپا تلاش کرده‌ بود.

ویلدرز در سخنرانی با ویدیو کنفرانس خطاب به این گردهمایی گفت: «امیدوارم موفقیت من به عنوان یک زلزله سیاسی در هلند و اروپا، به شروع موجی از پیروزی های احزاب هم‌فکر ما در انتخابات ملی کشورها منجر شود.»

ویلدرز از سالوینی، رهبر حزب «لیگ ایتالیا» به عنوان یک «نیروی الهام بخش و دوست شماره یک ایتالیا» تمجید کرد.

سالوینی از تصمیم اخیر اتحادیه اروپا برای ممنوع کردن خودروهای جدید انتشار دهنده گاز دی‌اکسید کربن از سال ۲۰۳۵ انتقاد کرد و از سوی دیگر «تینو چروپالا»، رهبر حزب «آلترناتیو برای آلمان» هم از این موضع او حمایت کرد و خواستار پایان دادن به آنچه که «جنگ علیه خودروها» خواند، شد.

«جوردن باردلا»، رئیس حزب راست افراطی «تجمع ملی» فرانسه که به «مارین لوپن» تعلق دارد در سخنرانی به زبان ایتالیایی در این اجلاس ادعا کرد: «اروپا نمی‌تواند تبدیل به یک هتل پنج ستاره برای آفریقایی ها شود.» او همچنین مهاجرت دسته جمعی به اروپا را مرتبط با خشونت و جنایت در این قاره دانست.

چروپالا در خصوص جنگ روسیه و اوکراین اظهار کرد:«اوکراین نمی‌تواند در این جنگ پیروز شود. آنها باید آن را متوقف کنند.» او تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا علیه روسیه اعمال کرده را عامل آسیب وارد شدن به اقتصاد آلمان دانسته و خواستار از سرگیری واردات گاز روسیه از طریق خط لوله‌ «نورد استریم» شد.

سالوینی که زمانی از «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه به شکل سفت و سختی تحسین می‌کرد به خبرنگاران گفت، حزبش «به صراحت از هر مداخله‌ای برای دفاع از اوکراین با حقایق، آرا و پول حمایت کرده است.»

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593094

مهمترین اخبار ایران و جهان: