نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 12:35

تصویب ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حوزه ایثار و شهادت کردستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: در سفر دور دوم رئیس جمهور به کردستان۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه ایثار و شهادت مصوب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهسواری صبح امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها که در سالن جلسات اداره‌کل بنیاد شهید کردستان برگزار شد، به دستاوردهای دور دوم سفر رئیس جمهوری به استان اشاره کرد و گفت: سفر اخیر رئیس جمهور به کردستان از سفرهای منحصر به فرد در سه دهه اخیر بود.

وی خاطرنشان کرد: جدای از اختصاص اعتبارات ویژه برای بازسازی و مرمت گلزارهای شهدای استان، ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز در حوزه ایثار و شهادت مصوب شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان اعلام کرد: ۱۰ درصد از تسهیلات تبصره ۱۸ به ایثارگران اختصاص یافته است.

شهسوراری گفت: در بخش نهضت مسکن ملی نیز سهم شاهد و ایثارگران ۵ درصد است که در سفر رئیس جمهور به استان برای تامین زمین ایثارگران تأکید و دستورات لازم داده شد.

کردستان میزبان دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار و شهادت 

شهسواری در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی در حوزه ایثار و شهادت خبر داد و افزود:  کردستان به عنوان یکی از قطب‌های حوزه ایثار و شهادت میزبان استان‌های اردبیل، گیلان، زنجان و آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان به اهداف برگزاری این نمایشگاه گریزی زد و گفت: تبیین نقش ایثارگران در هنر و  تمرکز هنر در حوزه ایثار و شهادت،  عفاف و حجاب، حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک مکتب، مکتب فاطمه و رسالت آن و سبک زندگی ایثارگران از محورهای نمایشگاه هستند.

وی مهلت ارسال آثار به این جشنواره را  ۳۰ دی ماه جاری اعلام کرد و گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند در دو بخش دانش‌آموزی و بزرگسالان برای تحویل آثار خود اقدام کنند.

شهسواری با اشاره به اینکه بخش دانش‌آموزی در حوزه نقاشی، خوشنویسی و عکاسی برگزار می‌شود، گفت: شرکت کنندگان بخش بزرگسالان نیز می‌توانند آثار خود را در حوزه‌های نقاشی، مینیاتور، عکاسی، گرافیک، خوشنویسی، کاریکاتور و مجسمه‌سازی ارسال کنند.

وی اضافه کرد: در این جشنواره حوزه صنایع دستی نیز اختصاصی برای ایثارگران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان بیان کرد: داوری آثار برگزیده نیز از اول تا پانزدهم بهمن ماه و توسط داوران استانی انجام می‌شود و نهایتاً اول اسفند ماه نمایشگاه تشکیل خواهد شد.

وی با اعلام اینکه این نمایشگاه جهت انعکاس آثار فاخر در حوزه های تجسمی حوزه ایثار و شهادت است، به تاثیرات زبان هنر اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه این امکان را فراهم می‌کند که آثار حوزه ایثار و شهادت به طور متمرکز و اختصاصی انعکاس داده شود و کسانی که مشتاق رصد این آثار هستند بهترین و تولیدات را مشاهده کنند.

در پایان این نشست از پوستر و تیزر دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار رونمایی شد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594594

مهمترین اخبار ایران و جهان: