نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 09:44

احداث ۱۲ سازه آبخیزداری در مناطق مختلف ایلام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ۱۲ سازه آبخیزداری در مناطق مختلف استان جهت کنترل رواناب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی احداث شده است.

ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام صبح شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در حوزه آبخیزداری اقدامات بسیار چشمگیری  در استان ایلام انجام گرفته است.

وی افزود: از جمله این اقدامات می توان به اجرای ۱۲ سازه آبخیزداری در مناطق مختلف استان ایلام اشاره کرد. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ادامه داد:این تعداد سازه به منظور کنترل رواناب و تغذیه سفره های آب زیرزمینی و همچنین مدیریت بحران و کاهش خسارت به زیرساخت ها در زمان وقوع سیل اشار احداث شده است. 

پیرزادیان خاطر نشان کرد: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با استفاده از ظرفیت نهالستان های این اداره کل تا کنون بیش از شش میلیون اصله نهال تولید و کاشت شده است. 

این مقام مسئول تصریح کرد:همچنین در این جهت خواستار هماهنگی جهت آغاز توزیع نهال و نهالکاری و بذرکاری در مناطق مستعد استان هستیم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در راستای انجام وظایف سازمانی و تکالیف قانونی در زمینه حفاظت، حمایت، احیا، توسعه و بهره برداری از عرصه های منابع طبیعی با جذب اعتبارات اقدامات مناسبی در استان صورت گرفته است.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560250

مهمترین اخبار ایران و جهان: