نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 12:45

طرح محکومیت نماینده فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا رد شد

مجلس نمایندگان آمریکا تلاش برای محکوم کردن «رشیده طلیب» نماینده دموکرات و فلسطینی‌تبار این نهاد قانونگذاری را توسط نماینده افراطی‌خواه حزب جمهوری‌خواه را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تلاش‌ها برای محکوم کردن رسمی قانون‌گذار آمریکایی-فلسطینی به دلیل موضع‌گیری‌هایش در مورد جنگ غزه با حمایت گسترده نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه رد شد.

به گزارش «الجزیره» مجلس نمایندگان آمریکا تلاش برای محکوم کردن «رشیده طلیب»، نماینده فلسطینی آمریکایی کنگره، دموکراتی که در بحبوحه جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه از حقوق فلسطینیان دفاع کرده است را رد کرد.

پیشنهاد برای محکومیت طلیب از سوی «مارجری تیلور گرین» نماینده راست افراطی کنگره آمریکا ارائه شده بود و با ۲۲۲ رای مخالف در برابر ۱۸۶ رای موافق متوقف شد؛ ضمن اینکه ۲۳ تن از جمهوری‌خواهان نیز در مخالفت با این اقدام به دموکرات‌های مخالف محکومیت طلیب پیوستند. در مقابل تلاش دموکرات‌ها برای محکوم کردن گرین به دلیل ارائه این پیشنهاد نیز رد شد.

قطعنامه موسوم به محکومیت طلیب، نماینده دموکرات ایالت میشیگان را به «فعالیت‌های یهودستیزانه، جانبداری از سازمان‌های تروریستی و رهبری شورش در مقابل کنگره ایالات متحده » متهم می‌کرد و به اقدامات طلیب برای ترغیب فعالان یهودی جهت تحصن در داخل کنگره برای درخواست آتش‌بس اشاره می کرد.

طلیب به عنوان تنها عضو آمریکایی فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا ضمن انتقاد از اقدام این نماینده جمهوری‌خواه ریشه آن را در تعصبات نسبت به رژیم صهیونیستی عنوان کرده بود. وی پیشتر در برابر طرح پیشنهادی برای محکومیتش عنوان کرده بود: من مورد آزار و اذیت قرار نمی‌گیرم و اجازه نمی‌دهم که کسی مرا تحقیر کند. من ساکت نخواهم شد.

طلیب بار دیگر حمایتش از فلسطین را ابراز کرده و گفته بود که همچنان خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه  و خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان است.

طلیب پیشنهاد گرین برای محکومیت خود را «بی‌تاثیر» خوانده و عنوان کرد: قطعنامه پیشنهادی وی کاملا اسلام‌هراسانه است و در اصل به مدافعان یهودی ضد جنگ و خواستار صلح، حمله می‌کند.

گرین در مورد طرح پیشنهاد محکومیت خود از سوی دموکرات‌ها هیچ اظهار نظری نکرد اما از ده‌ها جمهوری خواهی که به طرح وی مبنی بر محکومیت طلیب رای منفی دادند، صریحا انتقاد کرد.

طلیب جز یکی از ۱۲ قانون گذار مترقی در ایالات متحده است که ماه گذشته قطعنامه‌ای را در کنگره ارائه کرد و در آن خواستار «کاهش تنش و آتش‌بس فوری در غزه» شد.

این قانونگذار کنگره وضعیت غزه را با وجود بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار شهروند غیرنظامی پس از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، «وحشتناک» توصیف کرده بود و از رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا خواسته بود جهت برقراری آتش بس سریع اقداماتی را انجام دهند. وی اقدامات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی را «جنایت جنگی» خوانده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1558694

مهمترین اخبار ایران و جهان: