نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 10:34

برداشت ۱۷۸ تن خرمالو در املش

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اتمام زمان برداشت خرمالو در باغات املش گفت: ۲۳۰بهره‌بردار شهرستان املش برداشت خرمالو را از یک ماه قبل آغاز کرده و امسال باغداران ۱۷۸ تن میوه خرمالو به ارزش ۲ میلیارد و ۶۷۷ میلیون تومان برداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از املش، صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان صبح امروز در حاشیه بازدید از باغات کشاورزی املش و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خرمالو تولید شده در گیلان جزو محصولات با کیفیت این استان  در کشور است، اظهار کرد: خرمالو به خرمای گیلان شهرت داشته و هر ساله بخشی از این محصول به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

وی با اشاره به اتمام زمان برداشت خرمالو در باغات  املش افزود: برداشت خرمالو در ۲۱هکتار از باغ های این شهرستان به پایان رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از وجود بیش از ۲۰۰ بهره‌بردار خرمالو در املش خبر داد و گفت:  ۲۳۰بهره بردار شهرستان املش برداشت خرمالو را از یک ماه قبل آغاز کرده وامسال باغداران ۱۷۸ تن میوه خرمالو به ارزش ۲ میلیارد و ۶۷۷ میلیون تومان برداشت کردند.

محمدی با بیان اینکه بطور معمول از هرهکتار باغ خرمالو هشت و نیم تن میوه برداشت می شود، تصریح کرد: محصول میوه خرمالو تولید این شهرستان علاوه بر مصرف خانواده باغداران در بازارهای محلی هم عرضه می شود و برداشت این محصول تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1558550

مهمترین اخبار ایران و جهان: