نیوز سیتی!
04 آبان 1402 - 12:32

وقتی وعده کنتور ندارد؛ متروی اهواز آبان 1404 افتتاح می‌شود

از دهه 80 تا امروز بارها و بارها مدیران استانی و شهری وعده راه اندازی متروی اهواز را در رسانه ها اعلام کرده اند ولی بعد از دو دهه وعده، هنوز یک خط این پروژه هم افتتاح نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز در نشست خبری شامگاه چهارشنبه، حجت‌الله سلیمانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز، درباره وضعیت پروژه قطار شهری اهواز اظهار کرد: این پروژه از دهه ۸۰ آغاز شده و تا سال ۹۲ تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و از سال ۹۵ به بعد نیز تقریباً پیشرفتی نداشته است.

وی افزود: پیمانکار پروژه اراده و تصمیم برای تکمیل آن را نداشته است. در دوره مدیریت  موسی شاعری شهردار سابق اهواز، قرارداد با پیمانکار پروژه فسخ شد و به دعوی حقوقی و قضایی رسید.

سلیمانی اعلام کرد: پس از تلاش‌ها و رسیدگی‌های متعدد، حکم خلع ید پیمانکار صادر شده و در کمتر از ۱۰ روز آینده کارگاه‌ها به شهرداری اهواز تحویل داده خواهند شد.

وی ذکر کرد: قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) به عنوان پیمانکار جدید برای پروژه قطار شهری اهواز منعقد شده است و بازدیدی از وضعیت پروژه صورت گرفته است تا قرارداد با قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار جدید امضا شود.

وی گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده، منابع مالی مناسبی برای پروژه قطار شهری اهواز در حال تأمین است. همچنین وزارت کشور قول داده است که ۱۰ سال عقب‌ماندگی این پروژه را جبران خواهد کرد. تلاش می‌شود تا مردم اهواز در تاریخ سوم آبان‌ماه ۱۴۰۴، با سوار شدن به قطار شهری اهواز، از این پروژه بهره‌مند شوند.

از دهه 80 تا به امروز بارها و بارها مدیران استانی و شهری وعده راه اندازی متروی اهواز را در رسانه ها اعلام کرده اند ولی بعد از دو دهه وعده،  هنوز یک خط این پروژه هم افتتاح نشده است.

به تازگی سرپرست سازمان قطار شهری اهواز اعلام کرد که برای تکمیل دو فاز خط یک قطار شهری اهواز، نیاز به ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در طی سه سال است.

لازم است برای مردم تشریح شود در این 17 سال  گذشته بودجه قطار شهری اهواز کجا و چگونه خرج شده است همچنین، شفافیت بیشتر در مورد نحوه مدیریت مالی و اجرایی پروژه نیز اهمیت دارد. دستگاه های نظارتی و قضایی باید به این پرونده ورود کنند تا اطمینان حاصل شود از اینکه این اعتبارات به صورت صحیح و بهینه مورد استفاده قرار گرفته اند یا نه؟ 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551106