نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 01:10

ضرورت بهینه‌سازی و مقاوم‌سازی شبکه برق در مازندران

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: بعد از پیک به سمت اصلاح و بهینه‌سازی سوق می‌یابیم و اقدامات مربوط به اصلاح، بهینه‌سازی و رفع ضعف ولتاژ برق در تمامی شهرستان‌های استان درحال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، فصل گرم سال که سپری می‌شود نیروهای شرکت برق مازندران در تب و تاب اصلاح و بهینه‌سازی و رفع ایرادات شبکه برق در تابستان هستند تا فصل گرم آینده بدون خاموشی سپری شود.

باوجود افزایش مصرف و همچنین مشکلات تنش آبی اما تابستان ۱۴۰۲ با کمترین خاموشی سپری شد و اکنون هم ماموران شرکت برق در حال تلاش برای تابستان بدون خاموشی ۱۴۰۳ هستند.

سیدکاظم حسینی کارنامی مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران با اشاره به اینکه اقدامات مربوط به اصلاح، بهینه‌سازی و رفع ضعف ولتاژ برق در تمامی شهرستان‌های استان در حال اجرا است، اظهار کرد: بعد از پیک به سمت اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق اقدام می‌شود.

وی گفت: باید نسبت به اصلاح، بهینه‌سازی و رفع ضعف ولتاژ شبکه و تجهیز شبکه و تعمیرات اساسی اقدامات لازم انجام شود تا برای فصل گرم سال آینده آمادگی لازم را داشته باشیم.

حسینی‌کارنامی تصریح کرد: در زمینه مقاوم‌سازی شبکه مشکلات از قبل شناسایی می‌شوند تا برای زمستان شاهد بروز مشکلی نباشیم.

وی با اعلام اینکه بیشترین اقدام ما طی این ایام در بحث مقاوم سازی است، اظهار کرد: به‌طوری‌که نسبت به مقاوم‌سازی تیر برق‌هایی که در معرض رانش هستند، اقدام می‌کنیم. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران بیان کرد: در این زمینه در کنار سرفصل مقاوم سازی که مبلغی به میزان ۱۰ میلیارد تومان بوده، در بحث اصلاح و بهینه هم اعتباراتی در این راستا در دستور کار داریم. 

حسینی کارنامی با تاکید بر ضرورت پرداخت مطالبات ، خاطرنشان کرد: پرداخت به‌موقع مطالبات ما را در راستای بحث توسعه، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های برق یاری می‌کند.

وی گفت: مردم با مدیریت صحیح مصرف برق و توصیه به صرفه‌جویی در مصرف برق ما را یاری کنند تا شبکه برقی پایدار و به دور از خاموشی داشته باشیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585694

مهمترین اخبار ایران و جهان: