نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 23:58

مقام نظامی اوکراین: حملات پهپادی و موشکی روسیه تشدید خواهد شد

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز دوشنبه گفت که حملات پهپادی وموشکی روسیه به این کشور در فصل زمستان افزایش خواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز دوشنبه گفت که روسیه در فصل زمستان بر استفاده از پهپادها برای حمله به اوکراین تمرکز خواهد کرد.

به گزارش وبگاه «پراودا»، «یوری ایحنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین افزود که ارتش روسیه از حملات موشکی دست نخواهد کشید.

بر اساس این گزارش، روسیه اکنون نزدیک به ۲ ماه از پرتاب موشک‌های پیشرفته کروز خود از ناوگان بمب افکن‌های سنگین خودداری کرده است و احتمالاً به این کشور این امکان را می‌دهد تا انبار قابل توجهی از این سلاح‌ها را داشته باشد.

این مقام نظامی اوکراین گفت: «باید برای تشدید حملات  پهادی روسیه آماده باشیم. به نظر من، روسیه در حال حاضر از پهپادها چند برابر موشک استفاده خواهد کرد.»

اوکراین روز شنبه از بزرگترین حمله پهپادی روسیه به  پایتخت این کشور از شروع جنگ به این سو خبر داد.

مقام‌های اوکراینی گفتند که در پی حمله بیش از ۷۰ پهپاد روسیه به «کی‌یف» دست کم پنج نفر زخمی شدند.

این موج از حملات پهپادی در ساعات اولیه روز شنبه شروع و هشدار حمله هوایی ۶ ساعت طول کشید. به دنبال این حمله، «ویتالی کلیچکو» شهردار کی‌یف گفت که در این حمله پنج نفر از مجروح شدند و به ساختمان‌های شهر آسیب رساند.

اوکراین از مردم خواسته از وسایل خانگی مانند اجاق گاز و ماشین لباسشویی برای صرفه جویی در مصرف برق استفاده نکنند زیرا ممکن است با توجه به حملات هوایی روسیه میلیون‌ها نفر با خاموشی مواجه شدند.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین افزود:«البته روس‌ها موشک‌ها را ذخیره می‌کنند، اطلاعات به طور مرتب این را گزارش می‌کنند. فکر می‌کنم حملات موشکی اتفاق خواهد افتاد.»

دستگاه اطلاعاتی انگلیس اعلام کرده که روسیه در تاکتیک جدید خود موشک‌های کروز خود را برای حمله به زیرساخت‌های اوکراین ذخیره می‌کند.

رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که توقف پرتاب موشک از سوی روسیه نشان‌دهنده ذخیره‌سازی برای حملات آینده علیه زیرساخت‌های اوکراین است. در حملات هوایی اخیر به اوکراین، روسیه از پهپادهای تهاجمی انتحاری استفاده کرده و از تاکتیک قبلی خود برای استفاده از موشک‌های کروز فاصله گرفته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586806

مهمترین اخبار ایران و جهان: