نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 23:23

پیش‌بینی تولید ۴۳۰ هزار تن گندم در لرستان طی امسال

خرم‌آباد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید گندم طی سال‌جاری در این استان به ۴۳۰ هزار تن برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی امروز یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های بانوان و روستاییان و عشایر منطقه دربند شهرستان ازنا، اظهار داشت: با توجه به اینکه ۱۲ درصد جمعیت کشور ما را زنان روستایی و عشایر تشکیل می‌دهند و ۷۰ درصد بخش فعال نیروی کار در همین حوزه است هرچقدر نشاط و شادابی در میان جمعیت روستایی و عشایر ما بیشتر باشد فرهنگ کار و تلاش به نسل جدید انتقال خواهد یافت.

وی عنوان کرد؛ ما باید در پویایی و اشتغال در روستاها و نقش روستاها در اقتصاد کشور مؤثرتر باشیم و نگاه ویژه‌ای به روستاها به عنوان کانون‌های توسعه و اقتصاد استان داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به فرصت‌های ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی تصریح کرد: با توجه به اینکه درصد اشتغال در بخش کشاورزی کشور ۱۹ درصد و این رقم در لرستان ۲۹ درصد است و لرستان استانی است با محوریت بخش کشاورزی، امروز نگاه به بخش کشاورزی در لرستان نگاه ویژه‌ای است.

شاهرخی، ادامه داد: خوشبختانه با توجه به پراکنش خوب باران در سال زراعی جاری، همت تولیدکنندگان و زحمات کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی استان پیش بینی می‌شود تولید گندم در سال جاری به ۴۳۰ هزار تن خواهد رسید و نسبت به سال زراعی گذشته افزایش چشم گیری داشته باشد.

وی گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص خودکفایی کشور در تولید روغن، برای اولین بار کشت دانه‌های روغنی در استان از مرز ۱۰ هزار هکتار گذر کرد و به فضل الهی، روند افزایش در سال‌های آتی تا تحقق این امر ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان داشت: هدف وزارت جهاد کشاورزی در افق چهار سال، افزایش تولید محصولات کشاورزی از ۱۲۵ میلیون تن به ۱۶۰ میلیون تن است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1212250

مهمترین اخبار ایران و جهان: