نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 13:54

پیش‌بینی وقوع تندبادهای لحظه‌ای در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از بعد از ظهر امروز تا اواخر وقت فردا در استان شاهد رشد ابرهای همرفتی و وقوع ناپایداری، وزش باد به نسبت شدید و وقوع تندبادهای لحظه‌ای خواهیم بود.

مهران چراغپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت فردا در چهارمحال و بختیاری شاهد رشد ابرهای همرفتی و وقوع ناپایداری، وزش باد به نسبت شدید و وقوع تندبادهای لحظه‌ای خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این مدت رگبار موقتی باران و گاهی رعد و برق، صاعقه و در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی افزود: همه شهرستان‌های استان به ویژه کوهرنگ، سامان، بن، شهرکرد، بروجن و فارسان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار خواهند گرفت.

چراغپور اضافه کرد: از این رو توصیه می‌شود مردم استان از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع با توجه به احتمال رخداد صاعقه خودداری کنند.

وی عنوان کرد: عدم جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، عدم اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم سم‌پاشی یا محلول‌پاشی در باغات و مزارع به ویژه در ساعات بعدازظهر از سایر اقدامات پیشگیرانه است که مردم استان باید در این مدت به آن‌ها توجه ویژه داشته باشند.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1237794

مهمترین اخبار ایران و جهان: