نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 14:11

۲۴ساعته شدن تردد مرزخسروی اولویت مذاکره با طرف عراقی

کرمانشاه- سرپرست معاونت سیاسی استانداری کرمانشاه بر در اولویت بودن تردد ۲۴ساعته از مرز خسروی در ایام اربعین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر علی شعبانی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر وزیر به استان کرمانشاه و پس از بازدید از مرز خسروی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به منظور بررسی مشکلات و آسیب شناسی نواقص در مرز خسروی نسبت به اربعین سال گذشته برنامه‌ریزی و تعاملات لازم برای افرایش ظرفیت‌های این مرز در اربعین سال‌جاری انجام گرفته است.

وی افزود: افرایش تعداد سایبان‌ها، احداث راه جدید برای تردد و عبور زوار، تغییر برخی مسیرها برای عبور آسان‌تر زائران اربعینی، احداث مجتمع‌های رفاهی، درمانی و امداد رسانی مهمترین اقداماتی است که در حال حاضر در دست اجرا و آماده‌سازی هستند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: به دنبال ایجاد راه جدید برای تردد زوار و افزایش فضای ورود و خروج مرز خسروی به ۲۵ متر هستیم وحتما افرایش تعداد گیت‌ها را خواهیم داشت.

شعبانی خاطر نشان کرد: هم اکنون برای بهبود وضعیت مرز خسروی در اربعین با مقامات عراقی در مذاکره هستیم که در گام نخست ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی در اربعین را به عنوان اولویت مطرح کردیم و برای بهبود و تسهیل بیشتر مرزهای ایران و کشور عراق کمیته‌های مشترک تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی و مدیریت گرما در اربعین در مرز خسروی اولویت مهم دیگر استان است، تاکید کرد: تهیه دستگاه‌های یخساز، مه پاش، سایبان و سایر وسایل سرمایشی به تعداد کافی برای ایام اربعین در دستور کار قرار گرفته و تاکنون هیچ اسکانی بدون کولر پذیرش نشده و در تلاشیم که در گرمای این بازه زمانی ارائه خدمات به زوار را داشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1237706

مهمترین اخبار ایران و جهان: