نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 20:56

آنچه در نشست سرپرست علوم پزشکی یاسوج با «جاد» در نشست سلامت گذشت

برنامه نشست سلامت با موضوع محوری بررسی و اصلاح مسائل آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به میزبانی تشکل جامعه اسلامی دانشجویان با حضور نماینده دانشجویان و تشکل های دانشجویی، ریاست دانشگاه، معاونین و اعضای منتخب هیئت علمی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، برنامه "نشست سلامت" با موضوع محوری بررسی و اصلاح مسائل آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به میزبانی تشکل جامعه اسلامی دانشجویان با حضور نماینده دانشجویان و تشکل های دانشجویی، ریاست دانشگاه، معاونین و اعضای منتخب هیئت علمی برگزار شد.

 فتح الله پور دبیر‌خواهران تشکل جامعه اسلامی دانشجویان ضمن تشکر از حضور مسئولین و دانشجویان در جلسه هم اندیشی نشست سلامت گفت: دغدغه و رسالت حقیقی این جلسه زمانی آغاز شد که ما به عنوان دانشجو وارد دانشگاه شدیم و متوجه شدیم علی‌رغم چیزی که در زمینه ادغام حوزه آموزش و درمان در علوم پزشکی بیان شده، شاهد شکاف میان این دو بخش در ساختار علوم پزشکی هستیم و ضعف‌های آموزشی، متأثر از افزایش دامنه مسئولیت‌های دانشگاه است که منجر به انحراف آن از رسالت آموزشی و پژوهشی شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه تشکل همواره سعی کرده است زبان گویای دانشجویان باشد در این جلسه هم قصد داریم تشکل جامعه اسلامی دانشجویان حلقه وصلی بین دانشجویان و مسئولین باشد.

این فعال دانشجویی بیان کرد: در واقع هدف از این نشست شکستن حصار بین دانشجو، اساتید و مسئولین است و این جلسه نقطه شروعی برای اتصال و اتفاق بیشتر است تا بتوانیم کاری در زمینه رشد فضای آموزشی پیش ببریم.

فتح‌الله پور گفت: از تمامی رشته‌های موجود در دانشگاه افرادی شرف حضور یافتند و مطالبات خود را در ادامه بیان خواهند کرد همچنین مکتوبات و مصوبات این جلسه در غالب نامه‌ای به معاونت آموزشی وزارت بهداشت ارسال خواهد شد.

وی افزود: این جلسه صرفا به این زمان اختصاص داده نخواهد شد و ادامه‌دار خواهد بود.

همچنین با هماهنگی اتحادیه مرکزی تشکل‌جاد این نشست در سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار خواهد شد، و یاسوج نقطه آغاز این مسیر است.

در ادامه جلسه نمایندگان هر رشته به بیان مطالبات و بررسی وضع آموزشی دانشگاه پرداختند و گفت‌و‌گویی سازنده میان دانشجویان، اساتید، معاون آموزش، معاون تحقیقات و فناوری، شورای آموزشی و ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج رقم خورد.

در پایان جلسه واحد مطالبه‌گری تشکل جاد مسئولیت پیگیری پاسخگویی به مطالبات دانشجویان را برعهده گرفت.

** سعید جاودان سیرت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در این نشست گفت: بسیار خوشحالم که باز هم در خدمت شما هستم و دغدغه و نگاهی که شما به حوزه آموزش دارید را خیلی شفاف تر و دقیق تر مطرح خواهید کرد و تمام تلاش ما این است که در راستای دغدغه های شما هر کاری که از دستمان ساخته باشد، ما و هم معاونین انجام دهیم. 

معیار دانشجویان انقلابی از دیدگاه رهبری

وی گفت: مقام معظم رهبری در ارتباط با جامعه دانشگاهی فرمودند که دانشجویان باید اهل تحصیل تهذیب و ورزش باشند، این انتظار ما و همه اعضای هیئت علمی است، طبیعتا اینها باعث پویایی، توانایی و اقتدار می شود؛ باعث شکوه و عظمت جامعه دانشجویی کشور می‌شود. 

وی گفت: نکته بعدی این که ما باید کشور را به سمت جامعه اسلامی سوق دهیم، طبیعتا خود این مسئله نیاز به روزها مطالعه و مباحثه دارد فعالیت سیاسی و قدرت تحلیل داشته باشید، گاهی تفسیر این موضوع از جانب برخی‌ها ممکن است تفسیر نادرستی باشد. منظور از فعالیت سیاسی فعالیت علیه دولت نیست، فعالیت علیه مسئولین و نظام نیست. منظور این است که شما بازوان قدرت و بال های این مجموعه محسوب می شوید.

این مسئول یادآور شد: معنایش این است که دانشجو قدرت تحلیل خود را در همه شاخصه های مربوط به پیشرفت های جامعه بیشتر و بهتر کند. اهل بصیرت باشد و دیگران را نیز آگاه کند و این تحلیل درست را به دیگران هم منتقل کند. روی محیط خود اثر فکری و روانی بگذارد. 

دانشجو اسمش روش است، جوینده دانش

جاودان سیرت ادامه داد: شما دانشجویان فعال و انقلابی باید در زمینه علمی سرآمد کلاستان باشید فعالیت شما در حوزه های علمی بیشتر از بقیه باشد و محیط اطراف خود را تحت تاثیر ویژگی ها و تفکر خود قرار دهید. 

وی افزود: بنابراین ما امیدواریم که با کمک و همراهی شما بتوانیم به جامعه ای علمی، پویا، با انگیزه و با نشاط تبدیل بشویم و این ثمره شما برای جامعه و مردم باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1257694

مهمترین اخبار ایران و جهان: