نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 04:54

نگاهی به چالش‌های زنبورداری در لرستان/ سالانه چه میزان عسل در استان تولید می‌شود؟

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه ۳ هزار و ۷۸۰ تن عسل در استان تولید می‌شود و شهرستان دلفان با تولید یک هزار و دو تن بیشترین حجم تولید عسل را به خود اختصاص داده است.

علی داوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به میزان تولید عسل در استان اشاره کرد و افزود: سالانه ۳ هزار و ۷۸۰ تن عسل در استان تولید می‌شود و شهرستان دلفان با تولید یک هزار و دو تن بیشترین حجم تولید عسل را به خود اختصاص داده است. 

وی بیان کرد: ۳ هزار و ۴۶۴ بهره‌بردار با ۴۳۵ هزار کندو در حوزه پرورش زنبور عسل مشغول فعالیت هستند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی لرستان کیفیت عسل تولید شده در استان را در مقایسه با دیگر عسل‌های کشور خوب ارزیابی کرد.

داوری بیمه نشدن زنبورداران، ظرفیت کم مراتع در استان، خشکسالی، ریزگردها و سم‌پاشی مزارع را از چالش‌های پیش روی صنعت زنبورداری استان مطرح کرد.

وی به برنامه‌های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از زنبورداران نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر ارائه تسهیلات بانکی و تامین نهاده‌هایی مانند شکر، صدور برند را هم داشته‌ایم.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی لرستان، عنوان کرد: ۱۲ نفر از ۴۴ تولید کننده عسل استان که متقاضی ثبت برند بودند، موفق شدند که برند خود را ثبت کنند، همچنین دو نفر نیز سیب سلامت دریافت کرد.

داوری صدور مجوز صنایع جانبی مانند کندو سازی، بسته بندی و واحدهای آج و تصفیه موم در سراسر استان را از دیگر اقدامات انجام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1229050

مهمترین اخبار ایران و جهان: