نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 18:12

اسپانیا: اف- ۱۶ برای اوکراین نداریم

وزیر دفاع اسپانیا امروز اعلام کرد: مادرید جنگنده اف- ۱۶ برای اوکراین ندارد؛ در آموزش خلبانان کی‌یف هم مشارکت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، کشور اسپانیا امروز سه شنبه اعلام کرد که در برنامه ارسال جنگنده اف- ۱۶ به اوکراین مشارکت نمی‌ کند.

بر اساس اعلام این رسانه، «مارگاریتا روبلس» (Margarita Robles) وزیر دفاع اسپانیا امروز اعلام کرد که مادرید در برنامه ارسال جنگنده اف- ۱۶ به اوکراین مشارکت نخواهد کرد، زیرا این کشور در حال حاضر این جنگنده ها را در اختیار ندارد.

این مقام اسپانیا اضافه کرد: مادرید دارای جت های جنگنده F-۱۸ و یوروفایتر است. هر کدام از این هواپیماهای رزمی فعال، آموزش خاص خود را می طلبد. ما نمی‌توانیم در آموزش اف- ۱۶ (به اوکراین) کمک کنیم.

«مارگاریتا روبلس» هنگام ورود به جلسه ای با همکاران اروپایی خود در بروکسل گفت که مادرید هیچ توانایی برای تامین اف- ۱۶ یا آموزش خلبانان برای استفاده از آن ها ندارد.

وزیر دفاع اسپانیا بار دیگر تاکید کرد که کی یف پیش از این ۶ تانک لئوپارد را از اسپانیا دریافت کرده است و به زودی ۴ تانک دیگر به اوکراین ارسال خواهد کرد؛ زیرا این تانک ها در حال حاضر در حال تعمیر هستند.

در ماه های ابتدایی سال جاری میلادی، «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا گفته بود که از آغاز جنگ اوکراین با روسیه، مادرید بیش از ۳۰۰ میلیون یورو کمک نظامی به کی‌یف اختصاص داده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1233806

مهمترین اخبار ایران و جهان: