نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 11:07

موافقت آمریکا با حمله به کریمه یعنی واشنگتن تمایلی به صلح ندارد

سفیر روسیه در آمریکا بر این باور است که موافقت واشنگتن با حمله اوکراین به شبه‌جزیره کریمه با استفاده از سلاح‌های غربی، مهر تاییدی بر بی‌میلی آمریکا به صلح است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به چراغ سبز واشنگتن برای آموزش خلبانان اوکراینی جهت پرواز با جنگنده‌های اف -۱۶ ساخت آمریکا، گفت که تحرکات این کشور و موافقت با حمله کی‌یف به کریمه، از عدم تمایل واشنگتن به صلح حکایت دارد.

آنتونوف گفت: واشنگتن در موضوعات مربوط به جنگ اوکراین، اعضای جی۷ را کاملاً به سمت خواسته خود سوق داد. علاوه بر این، رویکرد و موضع خود درباره دو مساله را مستحکم کرد. منظورم تحویل جنگنده‌های اف -۱۶ به رژیم کی‌یف و همچنین موافقت بی‌قید و شرط با حمله به کریمه با استفاده از تسلیحات آمریکایی و غربی است.

وی افزود: چنین اقداماتی یک‌بار دیگر آشکار کرد که آمریکا هرگز به صلح علاقه‌ای نداشته است.

به باور آنتونوف «از نظر روسیه، حمله به کریمه با حمله به هر منطقه دیگر از فدراسیون روسیه تفاوتی نداشته» و از آمریکا خواست تا پاسخ‌های احتمالی روسیه را مدنظر قرار دهد.

آنتونوف همچنین تاکید کرد که اوکراین برای استفاده از اف -۱۶ فاقد زیرساخت بوده و به اندازه کافی خلبان و خدمه بخش تعمیر و نگهداری ندارد. به گفته وی، همه این مسائل، «نگرانی‌ها درباره مداخله آتی ناتو در جنگ را تشدید می‌کند آن هم وقتی جنگنده‌های آمریکایی با خلبانان خارجی "داوطلب" از فرودگاه‌های ناتو به پرواز درآیند.»

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر در ملاقات با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی وی در حاشیه اجلاس گروه هفت در ژاپن، گفته بود که آمریکا و متحدانش آموزش پرواز با اف -۱۶ به خلبانان اوکراینی را به‌زودی آغاز خواهند کرد. پیش از این نیز جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که واشنگتن و شرکایش درباره زمان دقیق ارسال جنگنده اف -۱۶ به اوکراین، بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1229450

مهمترین اخبار ایران و جهان: