نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 16:49

طرح مولد سازی کمک ویژه در راستای تکمیل پروژه های آموزشی است

سنندج- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: طرح مولد سازی دارائی های دولت می تواند راهکاری مناسب در راستای تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان ازهاری روز پنج شنبه در دیدار با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان اظهار کرد: با توجه به اینکه جامعه مخاطب این اداره کل تأثیرگذار و حساس، دانش آموزان که همان آینده سازان ایران اسلامی هستند باید کلیه فعالیت‌ها و اقدامات در این حوزه با نیاز سنجی و برنامه ریزی دقیق و مدون اجرایی و پیگیری شود.

وی با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه تمام متعدد توسط خیرین مدرسه ساز در سطح استان بیان داشت: استفاده از ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده در طرح مولد سازی دارایی‌های دولت می‌تواند راهکاری مناسب در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و حل مشکلات متعدد آموزش و پرورش استان در بحث نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان تلاش در راستای ایجاد زمینه لازم جهت استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی در کلاس‌های مدارس مختلف استان را زمینه ساز رشد و ترقی دانش آموزان و در نتیجه کمک به توسعه استان برشمرد.

ازهاری افزود: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در کنار ساخت مدارس با توجه به نیازهای موجود در حوزه فضای آموزشی باید به این مقوله مهم و تأثیرگذار به عنوان یک راهبرد اصلی در سرفصل برنامه ریزی های خود توجه ویژه داشته باشد.

وی برنامه ریزی را پایه گذار توسعه هر جامعه دانست و خاطر نشان کرد: لازم است نیاز سنجی لازم از فضا و تجهیزات مورد نیاز آموزش و پرورش استان حداقل از یک سال قبل انجام شده و پس از تأیید در کمیته‌های برنامه ریزی شهرستانی تمهیدات لازم برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده اندیشیده شود.

ازهاری خاطرنشان کرد: باید مدارسی که دارای پیشرفت فیزیکی بالا هستند حداکثر تا پایان مرداد ماه تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گیرند.

ابراهیم مرادی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان نیز ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از فعالیت‌های این اداره کل بیان داشت: هم اکنون این اداره کل در بخش خصوصی و خیرین دارای ۱۴۸ پروژه شامل ۵۰۳ کلاس آموزشی و در بخش دولتی نیز دارای ۱۳۸ پروژه شامل ۷۹۳ کلاس آموزشی است که تکمیل و بهره برداری از این پروژه‌ها می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات استان در حوزه آموزش و پرورش را مرتفع سازد.

مرادی افزود: امیدواریم با حمایت‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان این رقم در سال جاری افزایش یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271350

مهمترین اخبار ایران و جهان: