نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 11:10

سمنان کمبود کارگر ساده دارد؛ اما فارغ‌التحصیل بیکار داریم!

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: استان سمنان کمبود کارگر ساده دارد؛ اما فرصت شغلی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وجود نداشته و فارغ‌التحصیل بیکار داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان اظهار کرد: یکی از اهداف شورای انقلاب فرهنگی علاوه بر ارتقای فرهنگ، تصحیح فرهنگ است.

وی تصریح کرد: در استان سمنان در بحث اشتغال کارگر ساده و غیرتخصصی کمبود نیروی کار داریم؛ اما در حوزه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فرصت شغلی وجود نداشته و فارغ‌التحصیل بیکار داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: باید تدبیر ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شود و ارائه مهارت‌های لازم به دانشجویان و افراد جویای کار انجام گیرد.

مطیعی بیان کرد: رشته‌های دانشگاهی باید مبتنی بر بازار کار و نیاز اشتغال در کشور و استان نیازسنجی و ارائه شود.

وی تصریح کرد: تصحیح فرهنگ ایجادشده بین جوانان در بحث عدم مسؤولیت‌پذیری برای تشکیل خانواده باید به‌صورت ویژه مدنظر شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ادامه داد: از استاندار سمنان که به‌صورت فعال در جلسات شورای فرهنگ عمومی شرکت کرده و برای تأثیرگذاری و به ثمر نشست مصوبات پیگیری و تلاش دارد، تقدیر می‌شود.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1267850

مهمترین اخبار ایران و جهان: