نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 16:05

بیشترین باران بهاری اصفهان در فریدونشهر ثبت شد

اصفهان- کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بیشترین میانگین بارش رگبار بهاری ۲۴ ساعت اخیر در فریدونشهر با ۹ میلیمتر بوده است.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش‌های شبانه روز گذشته تا ساعت ۱۰ صبح امروز در سطح استان اصفهان، اظهار داشت: بیشترین میانگین بارش به ترتیب از فریدون‌شهر با ۹ میلیمتر، اسلام آباد موگویی با ۶.۵ میلیمتر، خوانسار ۴.۵ میلیمتر، داران ۲.۷ میلیمتر، بوئین میاندشت ۲.۲ میلیمتر، خور و بیابانک ۲ میلیمتر، چادگان ۱.۷ و دهاقان ۱.۴ میلیمتر گزارش شد.

وی با بیان اینکه میانگین بارش روز گذشته در سایر نقاط استان کمتر از یک میلی متر بوده است، افزود: میانگین بارش‌های استان اصفهان از ابتدای سال زراعی (مهر ماه ۱۴۰۱) تا امروز بیستم اردیبهشت ماه به ۱۹۶ میلیمتر رسیده که نسبت به دوره بلند مدت یک درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ناپایداری‌های همرفتی تا شامگاه امروز در سطح استان بصورت افزایش ابر و در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید و تندباد لحظه‌ای و بارش رگبار ادامه دارد.

معتمدی افزود: وزش تندباد در مناطق مستعد شرق و شمال استان با خیزش گردوخاک همراه است و وقوع رگبارهای بهاری توأم با رعد و برق و تگرگ و صاعقه در مناطق غرب و جنوب و مرکز استان پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از فردا پنجشنبه تا روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه جوی پایدار در سطح استان حاکم خواهد شد، اضافه کرد: دمای هوای استان از عصر فردا روند افزایشی دارد.

به گفته کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی دمای ۲۴ ساعت آینده استان بین سه تا پنج درجه سلسیوس کاهش دارد و بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۹ درجه سلسیوس و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

معتمدی افزود: خور و بیابانک با دمای ۳۵ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۲ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1202794

مهمترین اخبار ایران و جهان: