نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 15:07

معاون سازمان اوقاف: بیش از 8000 بقعه متبرکه در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: هشت هزار و ۷۶۹ بقعه متبرکه در سراسر کشور در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده ظهر امروز در دیدار با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: در کشور هشت هزار و ۷۶۹ بقعه متبرکه در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد که می‌تواند به پایگاه‌های مهم فرهنگی تبدیل شوند.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: موقوفات مذهبی از جمله مراکز و کانون‌های مهمی است که می‌توانند به محلی برای تجمع فعالیت‌های فرهنگی و جلب اعتماد مردم در حوزه فعالیت‌های دینی تبدیل شوند.

وی گفت: در سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌های متعددی در دست اجرا است تا بتوانیم با افزایش منافع حاصل از موقوفات خدمات بیشتری به مردم ارائه کنیم.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تأمین سرمایه در گردش شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در حوزه تجهیزات علوم پزشکی از جمله رویکردهای سازمان اوقاف برای حمایت از شرکت های دانش بنیان‌ و همچنین حمایت از تولید در کشور است.

نوری زاده ادامه داد: سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد دریا پایه، پرورش میگو، پرورش ماهی و پرورش ماهی در قفس همچنین حوزه‌های کشاورزی از جمله مواردی است که در راستای افزایش منافع حاصل از موقوفات در حال اجرا است.

به گزارش فارس، استان گلستان دارای پنج هزار و ۶۰۰ موقوفه، ۷۱ هزار رقبه، دو هزار و ۹۰۰ مسجد و سه هزار و ۷۰۰ مکان مذهبی و متبرکه دارد.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1202806

مهمترین اخبار ایران و جهان: