نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 17:46

نظامی صهیونیست کلید مسجدالاقصی را ۵۶ سال پس از سرقت پس داد

یک نظامی سابق رژیم صهیونیستی گفت:بعد از اینکه کلید مسجدالاقصی را به صاحبانش برگرداندم، احساس می‌کنم کار فوق‌العاده‌ای انجام داده‌ام و این کاری است که اسرائیل باید در حق فلسطینیان انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، یک نظامی سابق رژیم صهیونیستی کلید «باب المغاربه» یکی از دروازه‌های دیوار غربی مسجد الاقصی را ۵۶ سال پس از ربوده آن در قدس اشغالی، عودت داد.

در یک کلیپ ویدئویی که توسط اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی انتشار بافته است، «یائیر باراک» در حال تحویل کلید به «شیخ عزام الخطیب» مدیر کل این اداره نشان داده می‌شود.

این نظامی صهیونیست در این فایل ویدئویی می‌گوید: من یائیر باراک هستم و در لشکر ۷۱ که اینجا در قدس می‌جنگید، سرباز بودم. ما اینجا بودیم تا به تک تیراندازهای فلسطینی حمله کنیم و تعدادی از ما سربازان ما کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

وی افزود: به «باب المغاربه» رسیدم و فرقی نمی‌کند چگونه این اتفاق افتاد. وقتی به سمت چپ نگاه کردم کلیدی را دیدم و نمی‌دانم چرا دستم را روی آن گذاشتم و آن را برداشتم. کلید را در جیبم گذاشتم و از آن به بعد تا کنون در اختیار من است.

باراک ادامه داد: پس از گذشت تقریباً ۴۰ یا ۵۰ سال، احساس ناراحتی کردم که کلید باب المغاربه به ناحق هنوز نزد من است، چرا که من آن را دزدیده بودم. بنابراین تصمیم به عودت آن به صاحبانش گرفتم.

این نظامی صهیونیست تصریح کرد: اکنون من اینجا هستم و کلیدی را که دزدیده بودم پس دادم. کلید به صاحبان قانونی آن بازگشته است و این کاری است که اسرائیل باید انجام دهد و زمین، حقوق، احترام، استقلال، آزادی و امنیت را به فلسطینیان برگرداند.

باراک درباره مراسم روز موسوم به راهپیمایی پرچم هم گفت: روز به اصطلاح قدس یهودی یکی از منفورترین روزهای سال است. من خیلی وقت است که این روز را جشن نگرفته‌ام. من در این روز شرکت می‌کردم اما نمی‌خواستم این کار را انجام دهم چرا که اشغال قدس است.

این نظامی سابق رژیم صهیونیستی در پایان گفت: بعد از اینکه کلید را به صاحبانش برگرداندم، احساس می‌کنم کار فوق‌العاده‌ای را انجام داده‌ام، آن هم پس از سال‌ها فکر کردن به انجام این کار. امیدوارم نتایج کاری که انجام دادم تأثیر مثبتی روی مردم بگذارد و اینکه آنها به واقعیتی که ما در آن زندگی می‌کنیم فکر می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225394

مهمترین اخبار ایران و جهان: