نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 15:00

رحیمی: توطئه‌ای در کار باشد، 25 تکواندوکار دیگر هم دوپینگی می‌شوند!/ دستگاه‌های امنیتی باید ورود کنند

سرپرست دبیرکلی فدراسیون تکواندو گفت: اگر توطئه‌ای در کار باشد بدون شک 20 تا 25 نفر از قهرمانان تکواندو در بخش مردان، بانوان و حتی پاراتکواندوکاران نیز دوپینگی خواهند شد.

اصغر رحیمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد تست سایر ملی پوشان  تکواندو هم مثبت باشد، گفت: در مرحله مقدماتی مسابقات گرند اسلم چین 2023 از پنج تکواندوکار ما تست دوپینگ گرفته شد و تا امروز تنها تست دو نفر از ملی پوشان ما مثبت اعلام شده است. ما نگران این هستیم که اگر توطئه ای در کار باشد بدون شک 20 تا 25 نفر از قهرمانان تکواندو در بخش مردان و بانوان و حتی پاراتکواندوکاران نیز دوپینگی خواهند شد. چرا که این دارو به صورت خوراکی هم مصرف می شود ، یعنی به راحتی با آلوده کردن آب آشامیدنی و غذا می‌توان ورزشکار را آلوده کرد. از نظر من این اتفاق از سوی افرادی که منافع آنها در تکواندو حذف شده، رقم خورده است. احتمال اینکه به آشپزخانه فدراسیون نفوذ کرده باشند و همه را آلوده کرده باشند وجود دارد. بخاطر اتفاقی که رخ داد در داخل کشور از تمام ملی پوشان کشورمان تست دو پینگ گرفتیم و حالا فقط منتظر جواب آزمایش تست‌هایمان هستیم که از آلمان اعلام شود. فقط دعا می کنیم ماجرا به همین دو نفر ختم بخیر شود.

وی در پاسخ به این سوال که برای اعلام جواب تست‌های از سویی کشور آلمان چقدر زمان نیاز است، خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم طبق روال اگر بخواهد پیش برود نزدیک 2 هفته زمان نیاز است تا جواب آزمایش‌ها اعلام شود. البته از کلن به ما اعلام کردند که راه دیگری هم دارد که برای انجام دادن کار با سرعت بالا ما باید 90 یورو برای هر آزمایش اضافه تر پرداخت کنیم که این کار انجام شده و حالا منتظر جواب آزمای2ش هستیم.

رحیمی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: متاسفانه آرامش تکواندو ایران را گرفته اند و در آستانه اعزام تیم ملی تکواندو ایران به مسابقات جهانی ذهن همه ما را بهم ریخته اند. در فضای مجازی شیطنت هایی می شود که کاملا مشخص است که می‌خواهند ذهن ملی پوشان کشورمان را بهم بریزند. تمرکز را از قهرمانان ما می‌خواهند بگیرند. هفته آخر اردوی تیم ملی تکواندو پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان است و این رفتارها برنامه ریزی شده است تا ذهن ملی پوشان ما را بهم بزنند. برخی ها با شایعه پراکنی اسم سایر ملی پوشان را مطرح می‌کنند که جزو لیست دوپینگی ها هستند و روحیه بچه های ما را خراب می‌کنند. متاسفانه تا این لحظه به گزینه خاصی در رابطه با این خرابکاری نرسیده ایم.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون تکواندو با اشاره به اینکه خرابکاری صورت گرفته تا تکواندو ایران تعلیق شود، گفت: آنهایی که این خرابکاری را کرده‌اند بدنبال تعلیق تکواندو کشورمان هستند. می‌خواهند تکواندو ایران نابود شود. بدون شک آه و ناله خانواده این تکواندوکاران دامن آنها را خواهد گرفت. نابود کردن آینده جوانان 18 و 19 ساله انصاف نیست. به قول مجید افلاکی خیانت و جنایت در تکواندو ایران رخ داده است. این دو ملی پوش ما شانس کسب سهمیه المپیک و حتی مدال المپیک را داشتند اما به تکواندو ایران خیانت شد. از نظر من دستگاه‌های امنیتی باید به این ماجرا ورود کنند چون این ماجرا  مسئله یک شخص نیست مسئله آبروی کشورمان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با بیژن مقانلو و هادی ساعی جلسه گذاشتیم، در رابطه با این موضوع صحبت کردیم. این طور نیست که ما همه چیز را رها کرده باشیم طی این چند روز ما روزانه 15 تا 17 ساعت صحبت و جلسه داریم. حتی هادی ساعی با حضور در اردوی تیم ملی با ملی پوشان صحبت می‌کند تا در آستانه اعزام به تیم ملی روحیه آنها را بالا ببرد. فضای تکواندو را طوری بهم ریخته اند و نا امن کرده اند که حتی بچه های تیم ملی در اردو گوجه سبز هم نمی‌خورند و نگران هستند که آلوده شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1225106

مهمترین اخبار ایران و جهان: