نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 11:51

تأمین مالی از بازار سرمایه رویکرد سازمان بورس/ انتشار اوراق شرکتی در کشور 3 برابر شد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران با بیان اینکه تأمین مالی از بازار سرمایه ویژه بخش خصوصی از رویکردهای اولویت‌دار این سازمان است، گفت: میزان انتشار اوراق شرکتی در کشور در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ با مبلغ ۷۰ هزار میلیارد تومان، سه برابر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران پیش از ظهر امروز در همایش تأمین مالی از سرمایه در استان سمنان که با حضور هاشمی، استاندار سمنان، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان استان سمنان در سالن جلسات استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسات، ایجاد ارتباط و آغاز گفتمان در حوزه بازار سرمایه در سطح استان است.

عشقی با بیان اینکه ایجاد تعامل بین فعالان بازار سرمایه و بخش خصوصی در سطح استان در دستور کار قرار دارد، افزود: بخش عمده اقتصاد استان سمنان در اختیار بخش خصوصی است که در این همایش مدنظر و توجه قرار دارند.

وی گفت: تأمین مالی از بازار سرمایه ویژه بخش خصوصی از رویکردهای اولویت‌دار ما در سازمان بورس اوراق بهادار ایران در سال جاری است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران بیان کرد: میزان انتشار اوراق شرکتی در کشور در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، با مبلغ ۷۰ هزار میلیارد تومان، سه برابر شد که در سال جاری تلاش داریم این میزان را بیش از این افزایش دهیم.

عشقی تأکید کرد: هدف ما این است تا منابع نقدینگی موجود در کشور را از طریق تأمین مالی در بازار سرمایه، به سمت تولید هدایت کنیم.

وی افزود: پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان و خرد استان و تأمین مالی این شرکت‌ها از طریق صندوق‌های جسورانه از اهداف برگزار این سفر، همایش و پنل های زیرمجموعه است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران اظهار کرد: قطعاً بازار سرمایه می‌تواند نقش بسیار مطلوبی را در تأمین مالی شرکت‌ها ایفا کند؛ چراکه مشارکت مردم در این حوزه بسیار پررنگ خواهد شد.

عشقی افزود: بحث‌های آموزشی و بحث‌های مرتبط با پذیرش و تأمین مالی در همایش امروز و کارگاه‌ها و پنلهای تخصصی، ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: از استاندار سمنان و معاون اقتصادی وی که با برگزاری این جلسه زیرساخت‌ها را در حوزه تأمین مالی از بازار سرمایه فراهم کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1204694

مهمترین اخبار ایران و جهان: