نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 11:01

جایگاه نخست گمرکات کرمانشاه در صادرات زمینی کشور به عراق

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از جایگاه نخست گمرکات کرمانشاه در صادرات زمینی کشور به عراق خبر داد.

علی اصغر عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی ۲ ماهه نخست سال‌جاری میزان یک میلیارد و ۶۶ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۶۱۸ دلار کالای صادراتی به وزن ۲ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۶۷۸ تن از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران به عراق صادر شده است.

وی افزود: از مجموع صادرات انجام شده گمرکات استان کرمانشاه با ۴۵۸ میلیون ۲۹۶ هزار و ۷۴۷ دلار به وزن یک میلیون و ۱۷۰ هزار و ۲۹۹ تن بیشترین صادرات از نظر وزن و ارزش به کشور عراق را در کشور داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از میزان صادرات زمینی کالا در ۲ ماهه ابتدای سال‌جاری ایران به عراق یاد و تصریح کرد: گمرکات استان کرمانشاه توانست است سهم ۴۳ درصدی ارزش و سهم ۴۱ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور را از آن خود کند.

عباس زاده خاطر نشان کرد: در بین گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان با صادرات ۱۸۳ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۲۲۹ دلار کالا به وزن ۴۴۹ هزار و ۱۰۲ تن بیشترین سهم را به خود اختصاص داد و گمرک خسروی با صادرات ۱۱۵ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۴۰۲ دلار کالا به وزن ۳۲۳ هزار و ۵۰۹ تن در جایگاه بعدی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین سهم صادرات گمرک سومار به عراق ۹۹ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۶۹۵ دلار کالا به وزن ۲۲۹ هزار و ۲۹۵ تن، سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق نیز به ترتیب ۴۸ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۹۰۲ دلار به وزن ۹۵ هزار و ۹۲۲ تن و ۱۱ میلیون و ۲۴ هزار و ۵۱۹ دلار به وزن ۷۲ هزار و ۴۷۱ تن بوده است.

عباس زاده در پایان عمده کالاهای صادراتی را نام برد و اضافه کرد: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و.... عمده‌ترین کالاهای صادراتی بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1256306

مهمترین اخبار ایران و جهان: