نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 11:14

کوهستان کرمانشاه جان ۱۰ نفر را گرفته است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون۱۰ نفر در حوادث کوهستانی استان جان خود را از دست داده‌اند.

محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طی تماس تلفنی مردمی مبنی بر سقوط مردی ۵۲ ساله در ارتفاعات کوه‌های امروله شهرستان صحنه با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان اعلام شد.

وی ادامه داد: به دنبال این تماس بلافاصله نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند؛ نجاتگران کوهستان پس از ۱۹ ساعت تلاش خستگی‌ناپذیر با انجام اقدامات کمک‌های اولیه، بسکت و فیکس کردن مصدوم، وی و ۲ نفر همنورد او را به دامنه کوه انتقال و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به مرگ ۱۰ نفر در حوادث کوهستانی امسال این استان، گفت: بیش از ۴۰ موارد تا کنون حوادث کوهستانی داشتیم که نزدیک به ۱۵ نفر را که در آستانه مرگ قرار داشته‌اند؛ نجادت داده و زنده به پایین کوه انتقال داده‌ایم.

وی سکته قلبی به دلیل صعود به ارتفاعات را در قالب بیشترین دلیل مرگ و میر حوادث کوهستانی استان اعلام کرد و افزود: افراد هستند که از بیماری قلبی خود اطلاع ندارند، که به دلیل صعود به ارتفاعات و  فشار آمدن به آن‌ها در کوه دچار سکته و مرگ می‌شوند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1208206

مهمترین اخبار ایران و جهان: