نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 23:32

در جلسه شورای اداری آبیک چه گذشت؟

جلسه شورای اداری آبیک با حضور سرپرست معاونت سیاسی استانداری قزوین برگزار شد و برخی از مسائل و دغدغه های شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، سومین جلسه شورای اداری شهرستان آبیک عصر امروز با حضور سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین، امام جمعه شهرستان آبیک، فرماندار شهرستان آبیک و جمعی از مسئولان شهرستانی و دیگر مسئولان استانی در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی فرهنگسرای باران برگزار شد.

بحران جمعیت در آبیک

کبری علیخانی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین در این جلسه گفت: شهرستان آبیک در مباحث جمعیتی و جمیع شاخص های جمعیتی از جهت بحرانی بودن رتبه نخست استان قزوین را دارد که لازم است مسئولان و مردم پیگیری لازم را برای افزایش نرخ باروری در این شهرستان داشته باشند.

وی افزود: نرخ رشد باروری در استان قزوین ۱.۳۸ است که فاصله زیاد با یک نداریم و چهار سال فرصت داریم جبران کنیم که اگر جبران نشود تا 150 سال آینده هم امکان جبران وجود نخواهد شد.

این مسئول ادامه داد: با این روند رشد جمعیتی، در سال 1480 جمعیت ایران نصف و بین 35 تا 40 میلیون می شود و 50 درصد هم بالای 60 سال خواهند بود که فاجعه تاریخی به بار خواهد آمد و مسائل امنیتی، اقتصادی و فرهنگی را تحت شعاع قرار می دهد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین اضافه کرد: کمبود جمعیت ابربحران خاموش است که اثرات آن را مردم اکنون نمی بینند و از سال 1415 به شدت خود را نشان می دهد.

«آبیک» رتبه نخست تولید کمپوست در کشور را دارد

محسن خیرخواه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با ذکر اینکه این شهرستان رتبه نخست تولید گندم، رتبه نخست کلزا در استان قزوین، رتبه نخست تولید کمپوست در کشور، رتبه هفتم تولید قارچ در استان را دارد، اظهار کرد: شهرستان آبیک تولیدکننده 6 تا 8 درصد تخم مرغ کشور و حدود 60 درصد تخم مرغ استان قزوین است و در تولید زیره طی دو سال رتبه نخست استان را دارد و حدود 40 درصد شبر استان هم در آبیک تولید می شود.

وی به معرفی ۱۳ بهره بردار آبیکی نمونه ملی و انتخاب پنج نفر از این تعداد در سطح ملی اشاره کرد و افزود: پیشنهادات کارشناسی برای اقدامات در دشت الله آباد ارائه شده و پتانسیل گردشگری خوبی در این دشت وجود دارد که با توجه به اعتبارات سفر رئیس جمهور لازم است با همکاری دستگاه های ذی ربط تمهیدات لازم اندیشیده شود و در فازهای مختلف عملیات اجرایی آن انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ادامه داد: بیشترین بهره مندی و وابستگی کشاورزان آبیکی به شبکه آبیاری دشت قزوین است و به آب این شبکه گره خورده که هر گونه تغییر در میزان تحویل آب سبب می شود محصولات کشاورزان تحت تاثیر قرار گیرد که در سالیان اخیر کاهش یافته و اگر تدبیری نشود به بحران برای کشاورزان تبدیل می شود.

رضایت ۸۷ درصدی مردم از بیمارستان شهدا

علی علیجانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک با اشاره به اتفاقات خوب در حوزه بهداشت و درمان از زمان استقرار دولت سیزدهم اشاره و اذعان کرد: درصد رضایتمندی مردم از بیمارستان دولتی شهدا 87 درصد است و در بازدید امروز معاون سیاسی، امنیتی و اجتمایی استاندار قزوین به همراه فرماندار شهرستان آبیک از پروژه الحاقی بیمارستان دولتی شهدا از معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی برای اعتباربخشی در بیمارستان حضور داشتند.  

وی افزود: با پیگیری های مجدانه مسئولان شهرستان آبیک و استان قزوین اواخر سال گذشته هفت پزشک متخصص به بیمارستان دولتی شهدا اختصاص یافت و در حال حاضر هفت پزشک عمومی به بیمارستان تعلق گرفته است.

این مسئول ادامه داد: شهرستان آبیک در حوزه شاخص های بهداشتی رتبه اول یا دوم را دارد این در حالی است که احداث پروژه های مختلف بهداشتی و درمانی در روستاها و شهرهای شهرستان در حال اجراست.

رشد 4 برابری آسفالت در بشاریات

سیدمحسن موسوی پور بخشدار بشاریات هم در این جلسه با بیان اینکه در سال گذشته 60 هزارمترمربع معابر روستایی این بخش آسفالت شده، اذعان کرد: سال 1400، 17 هزار مترمربع آسفالت انجام شد که سال گذشته 4 برابر آسفالت اجرا شده بود.

وی افزود: بسیاری از راه های روستایی بخش بشاریات فرسوده شده بود که با پیگیری های فرماندار شهرستان آبیک و رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدامات خوبی صورت گرفت. جاده روستای زعفران پس از پنج سال مطالبه مردمی،  جاده های روستای خرم پشته، ابراهیم آباد و بخشی از مسیر قشلاق به خاکعلی اجرا شده و یا در حال اجراست.

این مسئول ادامه داد: حدود 80 درصد معضل اوقافی بودن اراضی و املاک شهر خاکعلی رفع شده و در روزهای آتی اخبار خوشی در این زمینه اعلام می شود.

بخشدار بشاریات اضافه کرد: با حل اختلاف بین شرکت کشت و صنعت مگسال و شهرداری خاکعلی با پیگیری های رئیس بنیاد مستضعفان گره این مشکل باز شد.

موسوی پور خاطرنشان کرد: 9 رزمایش کمک مؤمنانه در بخش بشاریات برگزار شد و 4000 بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

وی اذعان کرد: با توجه به آمار بالای اعتیاد در بخش بشاریات  یک کمپ ترک اعتیاد راه اندازی شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1214894

مهمترین اخبار ایران و جهان: