نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 21:12

هویت ایرانی اسلامی مهم‌ترین محور جشنواره ملی بازی و اسباب‌بازی

کرج- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز گفت: توجه به هویت ایرانی اسلامی مهم‌ترین محور ما در جشنواره ملی بازی و اسباب‌بازی در البرز است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد کاظمینی عصر دوشنبه در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی بازی و اسباب‌بازی در سالن جلسات استانداری البرز اظهار کرد: جشنواره ملی بازی و اسباب‌بازی با حضور تولیدکنندگان صنعت اسباب‌بازی کشور، از تاریخ ۵ الی ۹ تیرماه ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاهی باغ گل‌ها واقع در بوستان چمران شهر کرج، برگزار می‌شود که بسته به استقبال هم‌وطنان می‌تواند یک هفته تا ۱۰ روز نیز ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه جشنواره در سطح ملی برگزار می‌شود و باید از پتانسیل‌های موجود در کشور استفاده کنیم تا قوی شویم، گفت: تمامی مسئولین باید پای‌کار آیند تا این رویداد را به‌عنوان الگو در کشور برگزار کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با تأکید بر اینکه توجه به هویت ایرانی اسلامی مهم‌ترین محور ما در این جشنواره است، گفت: محصولاتی که در این رویداد عرضه خواهد شد باید منعکس‌کننده این مهم باشند.

کاظمینی ادامه داد: بازی‌درمانی، شناسایی استعداد کودکان و نوجوانان، مهارت‌آموزی و احیای بازی‌های بومی و سنتی نیز یکی دیگر از بخش‌های جشنواره در حوزه بازی است.

وی با بیان اینکه غرفه قصه‌گویی نیز یکی از بخش‌های ویژه جشنواره خواهد بود، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز برنامه‌های خوبی در این زمینه تدارک دیده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه هر تولیدکننده و یا کارآفرینی که در حوزه کودک آورده دارد باید در این جشنواره شرکت کند و محصولات خود را به نمایش بگذارد، گفت: جشنواره اسباب‌بازی فرصت خوبی برای انتقال هویت ایرانی - اسلامی به قشر کودک و نوجوان است.

کاظمینی خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که می‌توانند آورده خوبی برای قشر کودک و نوجوان داشته باشد باید در جشنواره غرفه داشته و پیام خود را منتقل کنند.

‌لزوم تشکیل کمیته محتوایی برای جشنواره ملی بازی و اسباب‌بازی در البرز

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا سعیدی، رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و جوانان شورای اسلامی شهر کرج در این نشست گفت: اسباب‌بازی بخش اعظمی از وظایف پدر و مادر را بر عهده می‌گیرد.

وی در ادامه به لزوم تشکیل یک کمیته محتوایی برای جشنواره ملی بازی و اسباب‌بازی در استان البرز تأکید کرد و گفت: باید محصولات ارائه‌شده در این جشنواره با نظر کارشناسان متخصص برای کودک و نوجوان عرضه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج در ادامه با تأکید بر اینکه اسباب‌بازی عامل انتقال فرهنگ، معارف و مفاهیم است، عنوان کرد: ذهن بچه با بازی پرورش می‌یابد بنابراین باید به این مهم توجه بسیار ویژه‌ای شود.

۷۰ درصد نیاز اسباب‌بازی کشور وارداتی است

مسیح ناطقی، رئیس اتحادیه صنف خرازی، اسباب‌بازی و فروشندگان لوازم ورزشی کرج نیز در رابطه با برگزاری این جشنواره ملی در استان البرز، گفت: به‌قدری بازی و اسباب‌بازی اهمیت دارد که از نان شب واجب‌تر و نیازمند همت جمعی است.

وی بابیان اینکه ۷۰ درصد نیاز اسباب‌بازی کشور وارداتی است، گفت: اکثر سرگرمی‌های شارژی نیز از خارج وارد می‌شود.

این مسئول به عروسک‌های ایرانی «سارا و دارا» اشاره کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این دو عروسک را خلق کرد اما آن را رها کرد و کشور چین امروز این عروسک را با فرهنگ خود به کشور ما برای فروش آورده است.

رئیس اتحادیه صنف خرازی، اسباب‌بازی و فروشندگان لوازم ورزشی کرج در خاتمه به وضعیت اسباب‌بازی در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۴۴۵ اسباب‌بازی‌فروشی در کرج داریم و همه باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن با تولیدات ایرانی اسلامی مقابله کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1214694

مهمترین اخبار ایران و جهان: