نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 15:45

مجهزترین واحد پرورش مرغ کشور در تربت حیدریه به بهره برداری رسید

تربت حیدریه ـ با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی مدرنترین و مجهزترین واحددپرورش مرغ کشور در تربت حیدریه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مدرنترین و مجهزترین واحد پرورش مرغ گوشتی مادر کشور صبح دوشنبه با حضور سید محمد آقامیری، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در تربت حیدریه به بهره برداری رسید.

این واحد، مدرنترین و مجهزترین واحد پرورش مرغ کشور در تربت حیدریه با ظرفیت ۱۵۰ هزار قطعه مرغ در مساحتی به متراژ ۱۰ هکتار و ۱۸ سالن و سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومانی احداث شده است.

فاز نخست این واحد تولیدی با ۶ سالن و ظرفیت ۵۰ هزار قطعه مرغ گوشتی مادر و اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۵۰ نفر امروز نیز به بهره برداری رسید.

فاز دوم این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره‌برداری است و فاز سوم نیز در دست احداث است که با تکمیل آن برای ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

همچنین ظرفیت هر کدام از سالن‌های پرورش ۸۵۰۰ قطعه مرغ است که در تمام مراحل دامپزشک جهت نظارت بر کیفیت تولید و بسته بندی نظارت دارد.

گفتنی است؛ بازدید امروز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از یک مزرعه نمونه کشاورزی و دامداری صنعتی، کلنگ زنی طرح توسعه گاوداری شیری از مزرعه نمونه کشاورزی و دامداری صنعتی، بهره‌برداری از کشتارگاه صنعتی، افتتاح شرکت تعاونی زعفران‌کاران، دیدار با کشاورزان و بررسی مشکلات حوزه کشاورزی و همچنین جلسه جمع بندی از دیگر برنامه‌های سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در تربت حیدریه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1213906

مهمترین اخبار ایران و جهان: